wandelen ,wandelen ,wandelen - Reisverslag uit Florenville, België van Ab Veerman - WaarBenJij.nu wandelen ,wandelen ,wandelen - Reisverslag uit Florenville, België van Ab Veerman - WaarBenJij.nu

wandelen ,wandelen ,wandelen

Door: ab

Blijf op de hoogte en volg Ab

04 Juli 2020 | België, Florenville



27-6 vervolg Fourneau st Michel
17.00 temp 19 gr bewolkt ,schuin voor mij heeft een belgies echtpaar hun mobielhome neer gezet ,hij korte broek t shirt en gympen ,zij lange broek truitje en plastiek jasje en nette schoenen ,hij een vrolijk vent maakte gelijk een praatje zij trekt de mond niet open zitten nu koffie te drinken en van haar gezicht druipt de azijn af want de CP is maar niets ,niet schoon genoeg ,je hoort het verkeer en dat beekje maakt ook te veel lawaai. Heerlijk om naar tekijken /luisteren .
Toch vreemd dat de andere camperaars zich uitstekend vermaken ,mijn franstalige buurman (derde maal in vijf jaar dat we elkaar ontmoeten ) en ik hebben de grootste lol om deze belgiese madam .
Mijn frans sprekende buurman en ik doen alles met gebaren want ik kan de man helaas echt niet verstaan ,hij slikt het grootste deel van de woorden in .
Vandaag toch weer 9,5km gelopen ,dat gaat van zelf in het bos hier de klimmetjes zijn best pittig maar het lukt nog steeds,proberr gemiddeld 10 km te lopen maar of dat lukt als het erg warm wordt betwijfel ik ,maar ga mijn best doen .
De mooie antieke postbus die hier staat is al jaren buiten gebruik ,maar dit jasr is het een drukte van belang in de brievenbus ,de bijen hebben er een nest in gemaakt .
Zo dat was het voor vandaag mijn koffie is gereed dus een schuitje wiskey er in en ik geniet .

zondag 28-6
Dixie is vandaag 9 maanden ,en echt een puber hartstikke lief maar af en toe kan je hem wel achter het behang plakken ,gelukkig voor Dixie ik heb geen behang in de camper .
Vandaag een nieuwe route gelopen ,flink stijl berg op ,het pad lijkt meer op een uitgesleten rivier bedding met losse stenen en takken en van alles wat het moeilijkt maakt,
Kosten wel flink wat inspanning maar ben boven gekomen ,mijn ademhaling leek wel een oud stoom machiene .
Op de terug weg zag ik veel wilde kamperfoelie die in bloei staat prachtige bloemen heeft deze plant .
Vandaag wat minder ver gelopen maar wel erg stijl ,ik kom aan de 8,5 km volgengs de stappenteller.
Bij terug komst was madam azijn smoel gelukkig opgerot, van zo'n kop wordt je niet vrolijk.

29/6
Maandag inpakken en naar Herbeaumont gereden om kennissen te bezoeken die daar een tweede woning hebben .
Merk hier weinig van de corona crisis ,soms een plakkaatje bij de deur van max 2 of 3 personen in een winkeltje ,en natuurlijk mondkapje op in her openbaar vervoer.
De CP is hier nog steeds gratis ooit heeft hier het station gestaan ,en waar de rails hebben gelegen is nu een wandelpad .
En het is echt druk met de campers ongeveer 25 stuks staan er nu .
De tweede dag arriveerde hier de zelfde camper met aanhangwagen als die van mij ,was rap in gesprek met madam ,zij waren na 6maanden marokko eindelijk weer op belgies grondgebied ,niet omdat de belgiesche regering enige moeite heeft gedaan maar met dank aan frankrijk die iedereen met hart- vaar of longziekte daar heeft weg gepraat.

woensdag 1-7-2020
Eigenlijk de oude spoorlijn van Herbeaumont gevolgd naar Monu (10km van Florenville) ,
Hier staan we met 4 campers en dat is een heel stuk rustiger en kilometers bos tot onze beschikking ,en het dorpje is 500 m lopen heuvel af geen probleem ,terug met een tas boodschappen veranderd dat in eens en loop je te zuchten wat een steile ter..... helling.
Gisteren avond nog effe de hond uitgelaten toen er een auto zonder verlichting de heuvel af kwam rijden de camperplek op reed en slippend een rondje reed en weer verdween ,op het moment dat ik terug liep naar de camper scheurde hij zonder licht weer helling op tot net na de CP om daar de bocht te missen en tegen een paar rotsblokken op te knallen , het was even stil in de auto toen werd er weer gestard en weggereden alles natuurlijk zonder licht, hoe gek kan je zijn ,het is hier heeeeeeeel donker totaal geen verlichting in de buurt ,wel een mooie sterren hemel .
vrijdag ,
Op de scooter naar Florenville gereden om een nieuwe bal te kopen voor dixie de vorige is kapot gebeten door een andere hond ,
en gelijk maar boodschappen gedaan bij de aldi daar .bijna iedereen hier drasgt in de winkel een mondkapje maar het is niet verplicht.

zaterdag,
Even terug gereden naar Herbeaumont ,want mijn wc was vol en mijn watertank bijna leeg.
En het was heel druk daar op de CP ,dus snel weer naar Muno gereden ,s'middags zijn er nog twee campers bij gekomen .
Verder was het hier erg rustig en hebben dixie en ik flink gewandeld en naar de kwalificatie van de F1 gekeken .
Maandag rijd ik naar de volgende CP maar ik weet nog niet waar

  • 04 Juli 2020 - 22:59

    Henk Goessens:

    hoi ab toen jij de laatste keer op visite was zat jij mij zo aan te kijken of ik ziek was zag ik er ziek uit groeten

  • 05 Juli 2020 - 08:42

    Marianne:

    Mooie ervaringen Ab. Heerlijk in de bossen. Wat n conditie man. Hou vol. En gefeliciteerd met Dixies 9 mnd puberteit ;b

  • 06 Juli 2020 - 10:54

    Manelleke:

    Wat een sociaal-betrokken man is dit. Elke dag een stille tocht, tenzij hij in de bramen of brandnetels terecht komt, zo maatschappelijk betrokken....zeldzaam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Florenville

Mijn eerste reis

een lekker begin met veel regen hier in sas

Recente Reisverslagen:

01 November 2021

Terug

29 September 2021

Bretagne

19 September 2021

Onderweg

30 Augustus 2021

Artaix

08 Augustus 2021

2x een spuit
Ab

Bustner Aviano I 684

Actief sinds 16 April 2012
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 38745

Voorgaande reizen:

16 Juni 2022 - 01 Augustus 2022

met 3 opstap

10 Mei 2012 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: