Terug naar nederland - Reisverslag uit Oudenbosch, Nederland van Ab Veerman - WaarBenJij.nu Terug naar nederland - Reisverslag uit Oudenbosch, Nederland van Ab Veerman - WaarBenJij.nu

Terug naar nederland

Door: Ik

Blijf op de hoogte en volg Ab

12 Augustus 2018 | Nederland, Oudenbosch

Dinsdag
Naar een camperplaats aan de Elbe gereden Wittenberg of Lutherstad
en een nacht gebleven het was er verschrikkelijk warm s nachts om 23.30 nog 34 gr in de camper ,veel en veels te warm ,en het koelde ook bijna niet af .
Woensdag hiervandaan naar richting Berlijn gereden dit ging zeer voorspoedig tot vlak voor Berlijn daar was een ongeval en een auto inbrand gevlogen maar door de droogte ook de berm over een flink stuk,dus werden we omgelijd niet erg maar ook hier gebeurde een flink ongeluk en moesten we via smalle wegen dwars door dorpjes en in veel van deze dorpen zijn ze de wegen aan het repareren dus omlijding na omlijding maar toch aangekomen op een kleine camping
Donderdag richting Maagdenburg gereden en de snelweg op en richting nederlandse grens ,overnacht in een klein plaatsje aan de rivier de Lohne met een camperplek met muntautomaat munten er in ticket er uit ,en een euro in de automaat voor de stroom .Normaal heb ik geen stroom nodid masr met deze temperaturen onmisbaar voor de koelkast op gas kun je maar max 15 gr terug koelen en als het dus 30gr is is het in de koelkast nog 15gr met een extra ventilator gaat er nog 3 a 4 gr af maar 12 gr is nog steeds niet goed . Dus op stroom en de ventilator er bij wordt het 7-8 gr .en blijft het eten goed .
Vrijdag doorgereden naar Ruurlo en daar overnacht goed plek en dus een extra dag gestaan .
Zaterdag naar oudenbosch gereden en daar sta ik ook twee nachten .

In totaal heen en terug naar Estland 5340km
Diesel verbruik 10,8 liter op de honderd kilometer dat is 1op9,2
Dit had beter gekunt maar op de snelweg rijdt je gauw 100-105km en soms wel eens even110km en dat hakt er in met het brandstof gebruik.
Olie verbruik is een halve liter op 12000km dus dat is prima .
Het eenigste wat defect is geweest is een raamuitzetter daar was het moertje van losgetrild.Ik heb toch veel slecht wegdek gehad en ook grote stukken geen wegdek .
Ga zeker nog een keer Polen en Lithouwen en Letland bezoeken.
Polen is voor ons echt goedkoop, dit kun je van Estland niet meer zeggen daar is het net zo prijzig als hier in nederland .
De Polen zijn erg gezellig en ook spraakzame mensen en degene die ik ontmoet heb erg gastvrij.
Je moet er wel op passeen voor een overmatig drank gebruik ook sterke drank kost hier heel weinig.
Polen ik kom nog een keer terug .
Ga nu een week met mijn dochter op stap ,we gaan een rondje nederland doen..
Groetjes en tot de volgende reis.
Dit is over enkele weken al naar frankrijk denk ik .

• 12 Augustus 2018 - 19:23

Henk Goessens:

hoi ab vergeet niet langs te komen ik heb nog een camo jacht jas

• 13 Augustus 2018 - 13:15

Marianne:

Fijn dat je n goede reis hebt gehad. Heb je nog winsenten gezien? Heel veel plezier met Julika. Als jullie willen mogen jullie hier in Appelscha bij de boerderij overnachten. Groetjes