Bretagne - Reisverslag uit Lannion, Frankrijk van Ab Veerman - WaarBenJij.nu Bretagne - Reisverslag uit Lannion, Frankrijk van Ab Veerman - WaarBenJij.nu

Bretagne

Door: Ik

Blijf op de hoogte en volg Ab

29 September 2021 | Frankrijk, Lannion

20-9-2021
Aangekomen in La Chapelle-Saint-Laurent,sta midden in het stadje naast de camperplek ,11m paste er niet op dus gewoon op de parking gaan staan ,je mag in Frankrijk overal staan of er moet een bord staan verboden voor Campers of een parkeer verbod .
De weg hier heen was hoofdzakelijk 2 baans en 80km natuurlijk , met stukken weg van 30km lang kaarsrecht echt vervelend rijden .
Er is hier niet veel te beleven een coop winkel , postkantoor en kaaswinkel dat is het centrum zo ongeveer.
Morgen maar snel verder ,dit zijn niet de plaatsen waar ik van geniet.Gelukkig kan dixie lekker rennen in het park en er staat een honden poepzakjes apparaat zal wel flink leeg zijn als ik weggaat ,heb voor bijna een jaar zakjes bij elkaar gesprokkeld.
Dinsdag ochtend vertrokken naar Campeneac,de CP is een voormalige camping lekker aan een meer en er omheen een park .
Woensdag een rust en schoonmaak dag en dixie weer eens goed moei gemaakt .

Donderdag 23-9-2021 naar Monteneuf gereden op de motor naar les menhirs de Monteneuf er zit een thema park bij over hou de menhirs werden vervoerd en neer gezet en entree gratis en de hond mag ook mee.
Er staan nog redelijk wat menhirs en vele zijn helaas omgevallen, .Vroeger -6000jaar was dit heideveld nu zijn veel menhirs overwoekerde door het bos en door boomwortels maar er zijn er tot nu toe 480 terug gevonden ,er hebben hele velden volgestaan met menhirs maar de betekenis weten we nog steeds niet , al met al als je er bij staat erg indrukwekkend en enorm groot .
De grootste staande menhir is 4,5 m hoog en een eind verder ligt er een van 6,5 m ,Zelfs Obeliks had er vast moeite mee .
Heb me er ander half uur goed vermaakt .
Daarna opzoek gegaan naar het stukje grond dat ik mijn heel goede vriendin M heb gegeven ,het was even zoeken maar wel gevonden ,en wat grond meegenomen voor haar.u

Vrijdag 23-9-2021
In de ochtend 8gr maar toch maar gewoon mijn korte broek aangetrokken en een rondje meer gedaan ,
s'middags weer op de motor gestapt en 21 km snelweg genomen ,omdat de route nationaal gestremd was ,na de snelweg moest ik de route nationaal kruisen en alles was geblokkeerd voor de Tour de Bretagne ,10 minuten staan te kijken naar motor agenten reclame caravan en wat wielrenners .
Daarna snel naar de bestemming gereden , namelijk de graftombe van Merlijn ,helaas ooit vernield , maar toch had het de nodige uitstraling, bezoekers laten een papiertje met wens achter, heb ik ook gedaan dus .(de Fransen en Engelsen beweren alle twee het graf van Merlijn de tovenaar te hebben )
Vanaf het graf van Merlijn door gewandeld naar de bron van de eeuwige jeugd ,en echt iedereen wilde er wel wat van drinken mythe of geen mythe, zelfs dixie en ik hebben heel voorzichtig wat water gedronken ,,er na nog lekker door de bossen gewandeld want dat water deed natuurlijk wonderen .
Zaterdag. 25-9-2021
Een extra rondje meer gelopen en afgeslagen naar la Ruee om een bezoek te brengen aan Chataignier du pas aux biches,
Dit is een duizend jaar oude kastanje ,omtrek op een meter hoogte 12,6 m dus echt een flinke oude reus.
En s middags naar de kwalificatie van de F1 gekeken en genoten hoe gestrest de wereld kampioen is ,in twee dagen 3x een rijders fout geweldig .
Maandag vertrek ik hier en rij dan naar Saint Aignan de volgende CP, en met waarschijnlijk nog een of twee tussen stops hoop ik dan in de buurt te zijn van Louannec hier liggen de roze rotsen , Cote de Granit Rosé.
CP in Saint Aignan is in het dorp en achter de kerk,enigst voordeel is dat alles gratis is en ik water nodig heb , morgen gelijk door naar Lannion, wat hier op valt is dat alle borden twee talig zijn dus in het Frans en in het Bretons (keltisch.)
De route naar Lannion was hoofdzakelijk 2 baanswegen ,eindeloos veel bochten en soms hele scherpe bochten dan weer 200m rechte weg, het heeft iets weg van de Ardenne .
Maar vandaag is het 28-9-2021 en is Dixie 2 jaar geworden ,dus is het feest in de camper zelfs brokjes met leverpastei gekregen ,had ze meegenomen uit Nederland ,wat een tering lucht heeft dat spul tegen , kan me niet herinneren dat het vroeger ook zo stonk.
Momenteel veel regen ,maar morgen droog weer dan rij ik op de motor naar de roze rotsen , nu dan vandaag aan de kust geweest en het is mooi maar roze ,zal wel aan mijn liggen ,maar wel lekker uitgewaaid en dixie heeft heerlijk kunnen rennen. Ik wilde langs de kust terug rijden maar de prijzen van de camperplekken zijn net zo achterlijk als in Nederland en dat verdom ik ,rij wel wat meer in het binnenland met gratis plaatsen en ook water en stroom gratis .


  • 29 September 2021 - 17:19

    Arie:

    Hoi Ab,
    Leuk weer iets van je te vernemen.
    Vandaag hier in Strijen heeft het sinds een hele tijd geleden ook geregend.
    Gefeliciteerd met Dixie.

  • 29 September 2021 - 19:18

    Marianne:

    Gefeliciteerd Dixie. Hij is al helemaal met je vergroeid. En wat n prachtige avonturen heb je meegemaakt, mooie plekken. Ik zit hier in n trui hoor met wolle sokken. Korte broek brrrr

  • 03 Oktober 2021 - 12:18

    Marijke:

    Beste Ab, als ik had geweten,
    dat je naar de bron van de eeuwige jeugd ging,
    dan had ik zeker een bestelling bij je geplaatst,
    voor een paar liter, minstens !
    Je ziet er zelf ook al jonger uit,
    had je bij die bron last van een grote dorst ?
    Prettige reis voor jullie 2,
    en ik kijk uit naar je volgend verslag


  • 31 Oktober 2021 - 01:01

    Arie Hogerwaard:

    Hallo Ab,hier Arie hogerwaard je kent mij nog wel ik was een beetje aan het Google en zag ineens jouw profiel.
    Leuk om te weten dat je met een mooie reis bezig bent.
    Ik hoop dat het goed met je gaat en de groeten Van ons samen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Lannion

Mijn eerste reis

een lekker begin met veel regen hier in sas

Recente Reisverslagen:

01 November 2021

Terug

29 September 2021

Bretagne

19 September 2021

Onderweg

30 Augustus 2021

Artaix

08 Augustus 2021

2x een spuit
Ab

Bustner Aviano I 684

Actief sinds 16 April 2012
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 38769

Voorgaande reizen:

16 Juni 2022 - 01 Augustus 2022

met 3 opstap

10 Mei 2012 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: