Bazouges sur le loir - Reisverslag uit Bazouges-sur-le-Loir, Frankrijk van Ab Veerman - WaarBenJij.nu Bazouges sur le loir - Reisverslag uit Bazouges-sur-le-Loir, Frankrijk van Ab Veerman - WaarBenJij.nu

Bazouges sur le loir

Door: Ikke

Blijf op de hoogte en volg Ab

05 Mei 2019 | Frankrijk, Bazouges-sur-le-Loir

Broglie,
De CP is hier bij het voormalig station wat nu bibliotheek is ,en de spoorlijn is fietspad geworden .
Door het dorp stromen diverse beken en er is nog een oud waterrat te bewonderen .
Verder is het een rustig dorpje met een bakker en een kleine kruideniers winkel.
Na twee dagen door gereden naar le grand etang bij Gille-Le-Guillame hier op de parking van het meer gestaan,en diverse wandelingen gemaakt langs het meer maar ook door de bossen ,er is een natuur route uitgezet met diverse informatie punten en ook in het Engels.
Voelde later wel mijn beenspieren door heuvel op en af te lopen .
Ook hier na twee dagen weer vertrokken naar Saint-Ceneri-le-Gerei dit dorp staat op de lijst van 100 mooiste dorpen van Frankrijk .
Bij de ingang van het dorp staat een bord dat het verboden is voor voertuigen breder dan 2meter (de camper is 245cm) dus eerst te voet de weg verkend en volgens mij moest het gaan ,met voorzichtig rijden en sturen stond ik dan toch nog op de camperplaats en heerlijk aan een rivier .
De andere dag het dorpje gaan verkennen er was een mooie route uitgezet langs prachtige plekjes en oude gebouwen achter de kerk was een vergezicht en hoorde ik veel gezoem ,in de muur van de kerk zit een bijen koloniën deze is beschermd .
Na nog een leuke wandeling loop je buiten het dorp richting rivier en daar staat een kapel en hier is ooit wonder /mirakel gebeurt volgens de legende .
Na een aantal dagen doorgereden naar Asnieres sur Vegre ook een heel oude plaats met een gigantisch kasteel genaamd chateau Moulinvieuxen het Manor la Cour een kasteel boerderij.
Hele rustige en stille plaats met water en toilet,maar geen winkels helaas.
Op mijn gemak weer wat kilometers gemaakt en nu sta ik in Bazouges-sur-le-Loir en ook hier is er weer een kasteel volgens de borden uit de veertiende eeuw, het wordt nog steeds bewoont maar is toegankelijk voor de liefhebber.
Sta hier met de camper aan de Loire ,de CP is er een van Pass'Etapes hier moet je lid van zijn je koopt via de automaat een kaart en op deze kaart kan je via de automaat of via je mobiel geld zetten .bij het inrijden en bij het weg rijden kaart voor de sensor houden en je hebt betaald ,van elke handeling krijg je gelijk een mail met de bedragen en hoeveel er nog op de kaart staat.
Ik blijf hier zeker tot woensdag staan want dan is er een vide greniers (rommelmarkt ) hier in de buurt.
Foto 's onderaan.

• 07 Mei 2019 - 06:42

Wim E Elly Santbergen:

Hoi Ab,
    Wat ziet het er weer schitterend uit. Prachtige foto's.
    Groetjes

• 07 Mei 2019 - 12:26

Ria Robbemond:

Hoi Ab,
    Leuk je reisverslagen, behalve de vorige iets minder leuk met de kapotte radiator. Maar zelfs met een nieuwere camper kan je ook pech krijgen helaas. Mooie dorpjes en gebieden en mooie ervaringen.
    Leuk om je zo te volgen .... hele goeie reis door Frankrijk en veilige kilometers.
    Groetjes ook van Koos