overwinteren en weer op stap 2021 - Reisverslag uit Overloon, Nederland van Ab Veerman - WaarBenJij.nu overwinteren en weer op stap 2021 - Reisverslag uit Overloon, Nederland van Ab Veerman - WaarBenJij.nu

overwinteren en weer op stap 2021

Door: ab en dixie

Blijf op de hoogte en volg Ab

13 April 2021 | Nederland, Overloon

Na 4maanden op caravanpark oud bonaventura te hebben gestaan ,en het chemisch toilet uit de camper te hebben gesloopt ,en een eco save toilet gemonteerd ,dit is een droog seperaat toilet ,dus plas en poep worden gescheiden ,plas gaat nu naar de vuilwatertank ,en de poep valt in een kunstof ton waar een plastiek zak in zit,iedereen denkt gelijk dat zal meuren ,maar door dat alles is gescheiden reuk je niets ,achter aan het toilet zit een kleine ventilator die voor een luchtstroom zorgt zodat alles snel uitdroogd
Het chemisch toilet moest ik elke 3-4 dagen legen ,en de eco save eenmaal per maand . Ook heb ik een lithium LiFePO4 accu gemonteerd deze heeft veel meer vermogen en weegt de helft,laad veel sneller en blijft tot hij leeg is boven de 12volt.,kost een vermogen €1350 voor een 125 amp accu.
Na dit alles op pad gegaan op 2 april ,eerst nog in oud gastel overnacht bij Mobiel drome op de gratis plek en dasrna naar Maarheeze gereden de CP ligt daar tegen de bossen aan en is vrij nieuw,en het was beest druk er zijn 8 plaatsen en die waren dus voor de pasen bezet maar ik kon er nog net bij als ik geen stroom nodig had ,wilde toch de nieuwe accu testen dus dat kwam goed uit.
Heb hier vier nachten gestaan ,en zon ,regen ,zon ,sneeuw en hagel gehad .
Maar na de sneeuw was de accu nog 73% en zelfs toen het regende laden de panelen nog tussen de 3en5amp bij zodat s'avonds de accu weer op 98%stond ,ben er super blij mee.
donderdag 8april
Vertrokken naar Overloon en staat hier met 5 andere camperaars, en ook hier zeer wisselvallig weer.
Sta vlakbij de Overloonse duinen met veel wandel routes ,op een van mijn wandelingen ,zag ik een bord ballonbos ,hier staat het errste nederlansche luchtvaart gedenkteken,dat is onthuld op 18 januari 1896 en dat is 25 jaar na dat op die plek een ballon lande .
Deze ballon was opgestegen in Parijs dat toen omsingeld was door het Pruisische leger, er werden verschillende ballonnen opgelaten deze moesten richting Bordeaux maar een is door de luchtstroming in nederland terecht gekomen en moest hier een noodlanding maken , aan boord waren drie fransen ,drie duiven en VIER flessen wijn en ook nog 150 post stukken voor de fransche regering,je kan je eigen vast wel voorstellen hoe anstig de bevolking was toen de 25 m hoge en 10 m brede ballon naar beneden kwam .
Een rector die frans spraak heeft geregeld dat ,nadat de ballon was opgevouwen deze naar her treinstation werd gebracht met paard en wagen.
Er word verteld dat het een helium ballon was maar dat kan niet want vloeibaar /gasvormig helium is pas in 1907 door een nederlander uitgevonden ,hoogst waarschijnlijk werdt er lichtgas gebruik,dat is een stuk gevaarlijker dan helium .
Vandaag dinsdag 13 april met dixie een toer ritje gemaakt via ,Overloon ,Endepoel,Daland,Siberie,Speklef ,Blaauwenhoek,Oploo Rondveld ,Overloon ,
Siberië is geen dorpje maar een natuurgebied.
Donderdag vetrek ik naar het dorp Bergen, daar ligt de CP in het natuurgebied Maasduinen .

• 13 April 2021 - 21:24

Michel:

Hallo Ab leuk weer wat te horen van je je was trouwens vlak in de buurt
    Zag ik wel. Wens je veel plezier en goed weer op je verdere reis

Gr Michel & Hennie

• 21 April 2021 - 12:02

Manelleke:

Het buitenland lokt, maar ach,....Nederland heeft mooie plekjes om te ontdekken. Tegen de tijd dat je je echt gaat vervelen, gaan de grenzen vast wel open.