PECH. - Reisverslag uit Clères, Frankrijk van Ab Veerman - WaarBenJij.nu PECH. - Reisverslag uit Clères, Frankrijk van Ab Veerman - WaarBenJij.nu

PECH.

Door: Snuffy

Blijf op de hoogte en volg Ab

24 April 2019 | Frankrijk, Clères

De camperplek in St Vernant is net buiten het centrum aan de rivier de leie ,ik sta pal naast de rivier en als ik de weg oversteekt
sta ik op de jeu de boules baan.Na twee uur wordt er druk gebruik gemaakt van de banen ,en aan de leie zitten veel mensen te vissen .
Er loopt ook een schitterend fietspad langs de leie aangelegd met geld van de Europese unie.
Het hele gebied lijkt wel op de hoeksewaard met veel sloten en wilgen .
Helaas moeten we donderdag ochtend hier weg want er wordt een rally verreden hier en waar ik sta wordt de pits.
Woensdag ochtend bij het weg halen van de oprijblokken zie ik behoorlijk wat koelvloeistof onder de camper liggen .
Dus zaklantaarn er bij en onder de camper gekropen en ja hoor een lekke radiator,dus rustig terug gereden richting België waar in Poperinge een grote camper dealer zit(toch makkelijk dat internet )bij de camper dealer wordt ik vriendelijk doorverwezen naar de garage die voor hen de mechanische problemen oplost.
Daar aangekomen werd direct een brug vrijgemaakt en.kon de camper er op voor onderzoek,en inderdaadt hij is lek.
Gelijk een nieuwe besteld en die werd donderdag ochtend al geleverd.
Dus een camperplek in de buurt opgezocht en dat werd de oude kaasmakerij, camperplek en museum en brasserie,met echt lekkere bieren .
De andere ochtend op tijd op en naar de garage gereden en er werd gelijk aan de klus begonnen,binnen 3 uur zat de nieuwe radiator er in ,de prijs viel nog mee het uur loon bedraagt hier €35,00 dus dat is nog te doen .
Toen weer terug Nasr de oude kaasmakerij en daar stonden intussen meerdere Campers blijkt er een treffen te zijn van camper vrienden Europa ,dus vertrek ik vrijdag oprijd want er worden ongeveer 50campers verwacht ,veels te druk naar mijn zin.
Zaterdag ochtend vertrokken naar Avion wel een aardige camperplek heb er schoonwasten ingenomen en wc en vuilwater geloost .
Maar je staat er in de volle zon en vandaag was het al 25 gr in de zon .dus doorgereden naar een anderen CP maar deze was zo klein dat ik er niet kon staan met de aanhangwagen ,dus nog maar wat kilometers gemaakt en naar Nuncq -Hauteóte gereden staa daar in de tuin van een grote boerderij /Cite en kamerverhuur . Rustige plaats vlak bij de weg in een klein dorp .
Er stonden al drie Campers ,maar met een lengte van 11 meter is het wel uit kijken met achteruit rijden maar ieder een was behulpzaam en ik stond dus snel op mijn plekkie.
De temperatuur bleef oplopen tot ruim 25-27 gr dus korte broeken weer .
S'avonds tot na negen uur buiten gezeten met een aantal Belgen en lekker wat gegeten en vooral gedronken .
Hier 2 nachten gestaan en toen door gereden,onderweg nog een brocante markt bezocht maar niets naar mijn gading gevonden.
Daarna naar Poix de Picardië omdat de camperplek overvol was naar de camping municipal gereden ,daar was het erg rustig ,de prijs per overnachting was €16,00 dat is best duur maar de derde nacht was gratis en dan valt het weer mee.Er stond een Fransman en vier Nederlanders op de camping .
De andere dag de was gedaan en met dat mooie weer is deze snel droog.
Na drie nachten naar Conty gereden en daar op de camperplek overnacht .
Sta nu woensdag 24 -4 in Clerés op een grote CP hier zijn wel 20plaatsen maar het loopt aardig vol om 20.00
Ik sta achter de tennisbanen maar voor het voetbalveld vlak bij het park en het is 500 meter naar het dorp met bakker en kruidenierswinkel.Donderdag rijd ik door naar Broglie ongeveer 80 km.
Voor foto's naar beneden scrollen

  • 24 April 2019 - 18:17

    Marianne:

    Tjonge, je moet echt van alles meemaken. Gelukkig dat het snel en goed verholpen is. Dan waardeer je de mannen met gouden handjes weer. Helden in geval van nood. Fijn dat je uiteindelijk toch n rustige camperplek heb gevonden. Het zal wel met de pasen te makenhebbengehad maar de zomermanden komener weer aandus ook de toeristen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Clères

Mijn eerste reis

een lekker begin met veel regen hier in sas

Recente Reisverslagen:

01 November 2021

Terug

29 September 2021

Bretagne

19 September 2021

Onderweg

30 Augustus 2021

Artaix

08 Augustus 2021

2x een spuit
Ab

Bustner Aviano I 684

Actief sinds 16 April 2012
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 39080

Voorgaande reizen:

16 Juni 2022 - 01 Augustus 2022

met 3 opstap

10 Mei 2012 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: