champagne nee graan - Reisverslag uit Randovka, Wit-Rusland van Ab Veerman - WaarBenJij.nu champagne nee graan - Reisverslag uit Randovka, Wit-Rusland van Ab Veerman - WaarBenJij.nu

champagne nee graan

Door: wij

Blijf op de hoogte en volg Ab

13 Juli 2020 | Wit-Rusland, Randovka

zondag 5-7-2020 Muno
Staat hier nu al enige tijd eigenlijk te lang want de mensen hier zwaaien al naar me ,
zondag avond nog even wandelen met dixie en ik ontmoet een man met een jerrycan ,na wat gepraat in frans ,duits ,engels begreep ik dat hij bronwater was wezen halen ongeveer 3km verder op , ik ook niet beroerd ben een fles wezen halen in de camper en naar de bron gelopen .
Een bron is het eigenlijk niet er komen twee ijzeren pijpen uit de bergwand en daar stroomd wet kracht helder water uit.
Dus fles er onder en vullen maar , gelijk een paar slokken genomen en ik moet zeggen het smaakt echt goed .
Op de terug weg begon toch mijn maag te borrelen en ik moest nog zeker een kilometer lopen, en jammer voor jullie ik heb het gehaald ,het bronwater heeft mijn maag en darmen wel goed gezuiverd volgens mij ,wat een opluchting toen ik eindelijk zat .
Dus pech voor jullie mijn broek bleef schoon ....

6-7
een nacht gestaan bij een openluchtmuseum ,stil en donker, daarna doorgereden naar domain du vieux Moulin ,schitterend uitzicht hier over een groot meer.
Het resterant was nog gesloten en de winkel met streekproducten werdt verbouwd ,het domain is door een baron geschonken aan mensen met een geestelijke beperking.Zij hebben op het domain een vis kwekerij en fokken konijnen voor de slacht .
Helaas de andere ochtend om zes uur gewekt door een aantal flinke explosies uit een nabij gelegen groeven ,daarna toch weer in slaap verzonken tot er een malloot met een vrachtwagen vlak achter de campers parkeerde met draaiende motor .
Daar van daan naar Thiancourt gereden hier heb ik al enkele malen gestaan ,lekker onder de bomen net buiten het dorpje , ik had net de camper op zijn plaats staan toen er nog een nl camper aan kwam ,kennis gemaakt en een gezellige avond gehad .
Onder weg nog een dorpje gepasseerd dat in 1914 in de frontlinie lag en totaal aan puin is geschoten ,en nu na ruim 100 jaar is er nog weinig van te zien ,zie de foto s.
Op 9-7weer wat kilometers gemaakt (34km ) en bij een franse boer gestaan met eigengemaakte cofiture en geitenkaas.
Het was die dag 32 gr maar gelukkig, genoeg bomen om uit de schaduw te zitten .
Het dorpje zelf was stil , heel stil zo stil zelfs dat de wijzers van de kerk klok niet bewogen , in 4 uur tijd een auto en een tractor voorbij zijn rijden .Maar s'avonds een schitterende sterrenhemel en een oorverdovende stilte .

Vrijdag aangekomen op camping le moulin en voor drie dagen een plek betaald ,wel even moeten zoeken voor een plaatsje waar ik schotel ontvangst heb , maar dat is gelukt en kan ik de F1 weer volgen . Er zijn lekker warme douches en een zwembad.
Het is aan een riviertje en erg rustig ,de eigenaars zijn nederlanders en hebben een mooie oude citroen ds en een ford mustang .
Wat ik niet kan volgen is het mondkapjes beleid, tussen 12.00 en 14.00 mondkapje verplicht in de kantine en van 18.00tot 21.00 (dus met etens tijd ,mij lukt het niet met een mondkapje op te eten ) daarna kan je gewoon binnen stappen om te borrelen .

Maandag 13-7-2020 weer op pad .
Heb vandaag 78 km gedaan geheel binnen door ,dus bijna twee uur onderweg ,maar wel door de champagne streek en wat heb ik gezien graanvelden en graanvelden eindeloze graanvelden en af en toe zonne
bloemen .Maar na een mooie rit aan gekomen in Dienvill CP aan een meer vlak bij een dorpje maar wat is het daar druk ,er stonden zeker 60 campers op elkaar gepropt en veel met een agregaat er naast daar wordt je niet vrolijk van s'avonds,dus snel doorgereden naar Randonville ongeveer 11km verder en hier staan we aan het zelfde meer met nu 8 campers .
Voor de gene die willen weten waar ik nu staat op google maps in tikken N48.33959 E4.47142 en als het goed is zie je de CP bij het meer .
blijf hier een dag of drie en rijdt dan het meer rond naar een zelfde soort CP .
groetjes uit douce france met temperaturen tot 27 gr vandaag in de camper is het nu om 20.00 nog 34 gr




  • 13 Juli 2020 - 21:40

    Marianne:

    Lekker op weg. Heb jij wel n mondkapje die past over je baard;)
    Zo te zien was dat water niet echt schoon of was die spuitpoep toeval?
    Geniet lekker verder. De temperatuur is jou goed gezind. Groetjes uit het eveneens lekker weer masr koeker holland. :)

  • 16 Juli 2020 - 12:09

    Manelleke:

    Loopwater, bottelen zeg ik, je wordt de nwe, Jomanda. Geen ingestraald water, maar uitstralend water.Ook te gebruiken voor : Ik ben niet vooruit te branden. Als Ab voor zijn darmen uit kan rennen, zie ik ook mogelijkheden voor de topsport. Het zogenaamde porto-potti estafettelopen. Sorry, ik moet even mijn ooghoeken droogdeppen. En nu weer serieus, weet hij (Ab), dat hij volgens de locatie van zijn recente stukje, eigenlijk in Wit-Rusland zit? Of zit ik een andere Ab te volgen. Ook hilarisch, dan volg ik ze allebei. Graag nog wat foto's van mijn favoriete boom: de spar, ook als werkwoord te gebruiken. Ik volg jullie? met alle plezier en kan niet wachten op de nieuwe avonturen van de Abben. Bij deze beloof ik niet meer s'avonds laat naar Jochem Myer te kijken, waarschijnlijk heb ik vannacht nog liggen lachen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Wit-Rusland, Randovka

Mijn eerste reis

een lekker begin met veel regen hier in sas

Recente Reisverslagen:

01 November 2021

Terug

29 September 2021

Bretagne

19 September 2021

Onderweg

30 Augustus 2021

Artaix

08 Augustus 2021

2x een spuit
Ab

Bustner Aviano I 684

Actief sinds 16 April 2012
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 38427

Voorgaande reizen:

16 Juni 2022 - 01 Augustus 2022

met 3 opstap

10 Mei 2012 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: