dag corona, hallo vrijheid - Reisverslag uit Diest, België van Ab Veerman - WaarBenJij.nu dag corona, hallo vrijheid - Reisverslag uit Diest, België van Ab Veerman - WaarBenJij.nu

dag corona, hallo vrijheid

Door: ab en dixie

Blijf op de hoogte en volg Ab

27 Juni 2020 | België, Diest

Eindelijk weer op pad .
het begon behoorlijk te kriebelen ,zolang op een plek maar nu zijn we dan weer onderweg sta momenteel in Hechtel-Eksel , .
Belgie
3juni vertrokken richting Schoonheeten en daar 5dagen lekker gewandeld,gemiddeld 12km per dag ,wat ik dus wel voelde in mijn spieren .
Daarna doorgereden naar Norg wat spullen afgeleverd en toen terug naar Strijen via Almkerk waar ik een nacht heb overnacht op de nieuwe camperplek op landgoed Clootwijck,prima plek met biologische bakker en eigengemaakte honing die volgens mijn dochter erg lekker is .
In Strijen twee nachten op Sas door gebracht en de knop van de ventilator laten repareren ,dus er is weer ijskoude lucht in de camper.
En omdat ik ook wat ouder ben/wordt heb ik een elektrische neuswiel voor de aanhangwagen gemonteerd, een geweldige uitvinding gaat niet snel maar ik hoef niet meer te duwen ,rijdt de aanhanger zo op zijn plek .
Maar nu in Hechtel -Eksel hier hebben de belgen een fietspad aangelegd door de boomtoppen ,ik vind het een geweldig idee en heb het pad te voet gedaan ,echt een aparte ervaring .
Dixie is moei gewandeld en ik zit nu aan een koffie met een scheutje wiskey en te genieten van de stilte hier .
21/6
Daarna weer op pad naar Geulle,drie nachtjes op de camping daar,hier kwamen we 25 jaar terug al met de harley club,goed eten en drinken in het resterant en ontzettend gastvrij .
De vierde generatie loopt er nu rond . Er zijn nu ook camperplekken op een speciaal veld met goede wc en douche,en je loopt zo het bos in en de heuvel op best een pittige klim ,na drie keer op een dag omhoog te hebben gelopen protesteerde mijn kuitspieren .
Vanuit Geulle naar Heusde-Zolder gereden en naast het domein van Bovy overnacht,het domein bestaat al vanaf 1147 en is nog steeds even groot en is nu van de gemeente er is eigenlijk niets veranderd alleen de boerderij is nu cafe /resterant geworden .
Na het avond eten de vlamingen nog wat culinaire hoogstandjes bij gebracht ,heerlijk zitten smullen van aardappels met karnemelk .
26/6
Na een nachtje door gereden naar Esneux en met mijn stomme kop denk ik ga lekker binnendoor 114km in een recor tijd van 2uur en 58 minuten 400 m een rotonde ,800 m een rotonde en dat ging gewoon 114 km zo door met een wegdek dat de naam niet mag hebben hoorde de messen en vorken door de la springen en veel glazen zijn omgevallen ,wat een putten en richels in die weg maar wel mooie omgeving en vervallen schuren waar ik best in wil kijken . maar toch aan gekomen in Esneux en hier aan de oever van de ourthe gestaan mooie plek maar veel verkeerslawaaien geen wandel gebied dus de dag er na naar Fourneau st Michel gereden een van de betere CP,kilometers bos hier en een beekje achter de camper wat wil je nog meer geven hier voor vanavond regen en onweer op met kans op hagel ,we gaan het zien , temp is 32 gr in de schaduw maar de lucht betrekt al een beetje .
16,40 een flinke onweersbui gehad met veel regen (buien radar had hem pas om 17.00 voorspelt dus moest mij nog haasten met de luifel en tafel en stoel droog binnen te krijgen .
Doordat er geen mobiel verkeer mogelijk is hier dus ook geen internet probeer ik het vanavond of de andere dag te versturen als ik ff naar Saint Hubert rijd.

  • 27 Juni 2020 - 17:24

    Manelleke:

    Dit thuisfront houdt het op : Hallo corona, dag Ab! Maak er een vooral leuk/amusant reisverslag van, en de foto's zijn van harte welkom als illustratie. Scheelt weer die verplichte jaarlijkse dia-avond.

  • 27 Juni 2020 - 19:18

    Marianne:

    Fijn begin Ab, tja die rotondes en de wegen. De charme van belgie. Maar hoe heerlijk met je voeten in het koude water van de rivieren en zoveel bos. Heerlijk
    Geniet lekker cerder en n knuffel voor dixie

  • 28 Juni 2020 - 09:17

    Michel & Henie:

    Hallo Ab leuk weer eens wat van je te horen
    Mooie omgeving daar geniet er maar weer van
    Maar dat zal wel lukken denk
    Gr Michel & Hennie

  • 28 Juni 2020 - 09:17

    Michel & Henie:

    Hallo Ab leuk weer eens wat van je te horen
    Mooie omgeving daar geniet er maar weer van
    Maar dat zal wel lukken denk
    Gr Michel & Hennie

  • 03 Juli 2020 - 19:28

    Ria Robbemond:

    Leuk Ab om je reisverslagen te lezen, waar je steeds beland op vertrouwde en nieuwe campings of kamperplekken. Genietervan en veilige kilometers waarheen je ook gaat. groetjes Ria en Koos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Diest

Mijn eerste reis

een lekker begin met veel regen hier in sas

Recente Reisverslagen:

01 November 2021

Terug

29 September 2021

Bretagne

19 September 2021

Onderweg

30 Augustus 2021

Artaix

08 Augustus 2021

2x een spuit
Ab

Bustner Aviano I 684

Actief sinds 16 April 2012
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 38484

Voorgaande reizen:

16 Juni 2022 - 01 Augustus 2022

met 3 opstap

10 Mei 2012 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: