Te gezellig om te vertrekken - Reisverslag uit Artaix, Frankrijk van Ab Veerman - WaarBenJij.nu Te gezellig om te vertrekken - Reisverslag uit Artaix, Frankrijk van Ab Veerman - WaarBenJij.nu

Te gezellig om te vertrekken

Door: Ik

Blijf op de hoogte en volg Ab

29 September 2018 | Frankrijk, Artaix

Na op maandag naar diverse camperlaatsen te hebben bezocht ,de eeste was vol in de zon en de tweede zo krap en schuin dat ik snel ben door gereden ,maar de derde plek was prima ,eigenlijk een parkeerplaats bij een uitzichtpunt maar met aanduiding als camperplaats ,er is hier alleen een vuilnisbak en een bankje om van het uitzicht te genieten en dat is schitterend.
S nachts is het echt donker met aan tweekanten bos ,maar natuurlijk een schitterende sterrenhemel . Dinsdag arriveerde er nog een belgisch echtpaar om te overnachten al vonden ze het wel erg afgelegen ,maar dat komt omdat ze deze vakantie s nachts wakker werden en er iemand proberde weg terijden met de camper ,gelukkig had de eigenaar een klauwhamer bij de hand en de dief nu een zere hand .Dit gebeurde dus op een drukke camperplek ,geef mij maar de stille verlaten plaatsen daar is niks te halen meestal ,en snuffy gaat best nog tekeer als er mensen bij de camper komen .
Woensdag door gereden naar Laignes de camperplaats is net buiten het dorp en ligt op een heel klein eilandje er kunnen 6-7 campers staan maar er zijn geen
voorzieningen .Maar ik sta heerlijk aan het water (snuffy ook weer blij) met wat wind ,het is hier 30gr ,dus lekker met de voeten in de beek ,en vanavond mijn keuken voor buiten uit proberen .(2 pits gastel op een tafel )
Op zaterdag naar Champeau en Morvan gereden en op de parking bij Lac de Chamboux de camper geparkeerd en een schitterend uitzicht over het meer er zijn geen voorzieningen hier en dat merk aan het aantal campers wat er staat 2dus .
Momenteel is het 28gr maar gelukkig hier een briesje wat over het meer waait.

Maandag ochtend de tijdelijke buren goede reis gewenst en naar een van de betere camperplekken gereden deze ligt aan het kanaal Roanne-Digon,vlak bij het dorp Artaix
Prima plek om te wandelen en te vissen .Er staan nu zes campers 2 franse en 2 nederlandse en 2duitse het weer is geweldig deze hele week nog temperaturen van 28-30gr
Dat is prima vol te houden s avonds koelt het lekker af dus slapen is geen probleem ,ik blijf hier zeker een week .
Afgelopen week maar 1 karper gevangen ,dus een spinhengel aangeschaft en dat is een leuke manier van vissen ,mijn duitse buurman heeft inmiddels een snoek van 45cm en een meerval van 50cm gevangen .
S avonds regelmatig met een aantal mensen rond het kampvuur gezeten ,maar sinds gisteren is er een belgisch echtpaar en denken dat ze de baas van de camperplek zijn ,we moesten om 10 uur stil zijn en geen kampvuur meer het reseltaat is dat ze nu vertrokken zijn na een flinke woorden wisseling .Het is nu te warm om in de zon te zitten eigenlijk te warm om te vissen maar Manfried heeft een snoek gevangen en deze is op de bbq geeindigd en ik moet zeggen hij smaakte heerlijk .
Aanstaande zaterdag meert hier een party schip aan we moeten 38meter kade vrij houden .
Er is hier een schots echtpaar ze zijn al 52 jaar getrouwd ,en Vallerie heeft
vrijdag heeft een kip kerry schotel gemaakt voor 10 pers ,en het was heerlijk ,konden tot 12 uur snacht buiten zitten .

• 30 September 2018 - 05:58

Wim Santbergen :

Je treft het wel Ab, je krijgt trouwens wat je verdient, vrijheid en geen gezeur !
    Ene goeie actie, hij die eigen ideeën heeft opzouten.
    En het weer werkt lekker mee zeg, al flink bijgekleurd ?
    Oud busje zeg, welk merk ?
    Gaat je (jullie)goed, groetjes Wim&Elly

• 01 Oktober 2018 - 06:24

Marianne:

Fijn dat zo n lange vakantie gevoel kan aanhouden. Je ziet wel dat je nooit alleen bent. Groetjes aan Snuffy

• 06 Oktober 2018 - 17:54

Domarianne :

Belgen weggejaagd , dat waren geen goeie -)))
    Zelfgvangen snoek , dju ik krijg trek joh ...

• 10 Oktober 2018 - 17:16

Manfred Müller:

Hy Ab,

we wish we could be with you!! It was a great week and we had so much fun together. We're looking forward being with you, David and Val next year!! Daniela and Manfred