Museum des blindes - Reisverslag uit Saumur, Frankrijk van Ab Veerman - WaarBenJij.nu Museum des blindes - Reisverslag uit Saumur, Frankrijk van Ab Veerman - WaarBenJij.nu

Museum des blindes

Door: Wie snuffelen en Ab

Blijf op de hoogte en volg Ab

20 Mei 2019 | Frankrijk, Saumur

Woensdag 8 mei
Dat is in Frankrijk Bevrijdingsdag vandaar de verschillende rommelmarkten,na een goed ontbijt ,op de scooter gestapt en naar de eerste rommelmarkt gereden doordat het heel de nacht heeft geregend komen de markten maar langzaam op gang .
Maar het blijft gezellig om er rond te streunen,
Maar helaas toch maar weer wat gekocht mijn 32 ste patronen sluiter,koste natuurlijk weer een vermogen van €2,00 dus dat wordt morgen droog brood eten .
Donderdags alles gereed gemaakt voor vertrek maar helaas de slagboom ging niet open ,dus maar gebeld ,en ja hoor een Franse dame aan de lijn,maar ze ging gelijk over in het Engels gelukkig en via de telefoon heeft zij het opgelost.
Dus op weg naar Saumur aan de Loire ,een binnendoor route genomen ,heel mooi maar ook heel smal.58km in 90 minuten .
Aangekomen in Saumur de camper geparkeerd maar het zijn daar hele smalle plaatsen maar na enig heen en weer steken staat hij op zijn plek .
S'middags de fiets gepakt en naar het kasteel gefietst ,en de steilste stukken maar gelopen .
Het chateau de Saumur stamt uit 962 maar is een tiental keren in de eeuwen aangepast,er schijnt ook nog een hollander gewoont te hebben ene Adrieaan van Utrecht .
Er hangen prachtige wandkleden met voorstellingeng van BV de verovering van Jeruzalem .
En er is een zaal met een verzameling zadels stijgbeugels en harnassen voor paarden uit de middeleeuwen,en uit diverse landen bevoorbeeld Japen en China .
Maar na 2,5 uur heb ik het wel gezien .
S'avonds nog een wandeling met de hond gedaan en een lekkere whiskey genuttigd en toen was de dag weer om .

Vrijdag 10-5 op de fiets gestapt en naar museum des blindes gereden dit is een van de grootste verzamelingen van tanks en panzer voertuigen ter wereld, ze zijn in het bezit van 800 voertuigen dus hier heb ik mij wel vermaakt,de vreemdste tanks en een opvouwbare auto om aan een parachute te worden gedropt ,maar het gekste was wel een Vespa scooter met een soort bazooka er in /op gemonteerd na drie uurtjes toch de camper weer opgezocht en lekker frites gebakken in de airfryer.
S'middags toch maar weer op pad gegaan ,nu naar het musee de moteur en ook dit is een schitterende verzameling stationaire motoren ,hulpmotoren enkele Renault race wagen motoren Max gebruikt ze toch niet meer,ook hier enkele uren door gebracht .
Bij de camper aangekomen hond uitgelaten en fiets opgeborgen want morgen vertrek ik naar aire de camping-cars,le Coudray en dat is wel even 8,7 km rijden .
Deze camperplek ligt aan een klein meer ziet er prachtig uit ,maar het is een af en aan gerij van auto's,maar ook heel de dag door rijden er vrachtwagens vlak langs de camperplek,dus je plezier wordt flink verpest hier .staat wel met vier Campers en deze zijn het hele jaar door in gebruik iedereen woont in zijn camper .
De andere dag 27 km verder gereden weer een plaats aan een meer maar heel rustig de kosten bedragen €4,00 per 24 uur ,voor water en stroom komt er nog €4,00 bij voor de 24 uur. Gemiddeld staan er 2-3 Campers .Hier rustig mijn was kunnen doen ,heb zelf geen stroom genomen maar de buren vertrokken al om 11.00 uur en de stroom was betaald tot 18.00 dus daar gebruik van gemaakt .
Zaterdag vertrek richting Cigogne want daar is aanstaande zondag een brocante markt.
Ps temperatuur is 22-23 graden met wat wind. Dus goed toeven hier in douce france.

17-5-2019
Zondag optijd vertrokken en naar Cigogne gereden ,plekje voor de camper gezocht en op naar de brocante markt ,maar dat viel wel even tegen in het hele dorp 7 kramen en natuurlijk niets van mijn gading .
Rap terug naar de camper en door gereden naar Genille ,ben onderweg nog op een andere CP gestopt ,schitterende plek bij een oud watermolen maar helaas op 25 meter van een D weg dus veel verkeerd lawaai .
Maar de CP in Genille is mooi met gratis stroom ,voor water moet je een jeton halen bij de tabak .Jeton in de automaat en je krijgt ongeveer 100 liter water.
Maandag 18-5
We staan hier bij een soort parkje met natuurlijk de petanque baan en iets ver der is een arboretum aangelegd hier wandel je langs de rivier .Gisteren al een route gedaan en vanmiddag de volgende .

• 24 Mei 2019 - 13:23

Willem Westdijk: