Stare joblinki - Reisverslag uit Stare Jabłonki, Polen van Ab Veerman - WaarBenJij.nu Stare joblinki - Reisverslag uit Stare Jabłonki, Polen van Ab Veerman - WaarBenJij.nu

Stare joblinki

Door: Snuffy

Blijf op de hoogte en volg Ab

08 Juli 2018 | Polen, Stare Jabłonki

Maandag.
Heerlijk niets gedaan .gewoon van de stilte genieten al dagen geen vliegtuig gehoort en ook geen condensstrepen in de lucht.
Dinsdag ,
De camper weer eens schoon gemaakt je loopt veel stof naar binnen want het is kurk droog hier,sta ondertussen niet meer alleen hier een poolse en een duitse camper gearriveerd.
S'avondsnaar de kantine geweest en daar gerookte forel met frites en groente gegeten ,deze met een halve liter bier weggespoeld voor de somma van 31zlothy.
Een zlothy is 0,22euro.
Daarna een kampvuur gemaakt met de duitse buren en deze zette op de oude manier koffie boven het kampvuur.
Daarna aan het bier en de wijn en voor je het weet is het twaalfuur ,donker wordt het bijna niet.
Woensdagochtend op tijd vertrokken naar de volgende C P. Ondeveer 220km verder het grootste gedeelte weer tweebaans en veel poolse en litouwse vrachtwagens dus doorrijden zit er niet in .
De laatste 30km weer eens een omleiding en ik zag een bord van camping ,gelijk afgeslagen en sta nu voor een nacht in Stare Joblinki.
De poolse campings zijn spot goedkoop voor €5,50 sta je er en met stroom ,sommige camerplaatsen zijn 4x zo duur.zit in de schaduw heerlijk met een carlsberg biertje te genieten .
S'avonds met een aantal polen weer een kampvuur gemaakt ,iedereen had een langebroek en trui met mouwen aan ,ik dus niet maar had mijn eigen ingesmeerd met deet anti insekte spul ,het werkt geweldig .
Na twee halve liters bier de camper opgezocht en lekker geslapen .
Donderdag ochtend een route uitgezet door veel bos ,maar ze zijn overal aan de weg bezich en ik moest dwars door een of andere grote stad heen ,en in de stad waren ze ook druk bezig om aansluitingen naar de nieuwe rondweg temaken ,dus na twee uur rijden was ik 36 km verder,maar dan eindelijk de vierbaansweg op en 110op de teller dan schiet het lekker op maar na 9km hield de vierbaansweg alweer op .
Maar de tweebaansweg was prima dus met een 85-90km met de vrachtwagens mee ,onderweg gestopt bij een SKLEP (een mini buurt winkel )en daar mijn boodschappen gedaan ,en door gereden tot de afslag Nowy Most ,nog 13 km binnendoor met slechtwegdek niet harder dan 30-40km en de lastste 3km met 10-15 km gereden dit stuk is zo slecht niet normaal meer maar ik ben er weer gekomen en sta in Nowy Most ( nieuwe brug ) midden in de natuur.
Boodschappen lijst
5kg aardappels
Roomboter
Kuipje boter
Voor de somma van 37zlothy =€8,14
Daar kan je nog eens boodschappen doen .

• 22 Juli 2018 - 16:49

Marianne&dominic:

Zo zie je nog eens wat , aan dat tempo . Kan je rondkijken -))