2x een spuit - Reisverslag uit Murat, Frankrijk van Ab Veerman - WaarBenJij.nu 2x een spuit - Reisverslag uit Murat, Frankrijk van Ab Veerman - WaarBenJij.nu

2x een spuit

Door: Dixie

Blijf op de hoogte en volg Ab

08 Augustus 2021 | Frankrijk, Murat

Na de eerste vaccinatie ,5 weken wachten dus door Nederland gereden en diverse camperplaatsen bezocht ,soms heel mooi en andere zijn uit de grond gestamd om snel geld te verdienen ,en ik vind ze knap duur , maar ja de nieuwe camperaars willen een douche en wc gebouw ,snap niet waar voor ,je heb het bij je in de camper en dat is in deze tijd lekker corona proef. Na spuit 2 nog twee weken wachten ,dus ben ik stiekem België in gereden en heb een aantal dagen in Hechtel Eksel gestaan ,wat een rust en prachtige bossen . Daar na naar kennissen in Brommelen die ik ken van Harley davidson club Nederland en daar een camping met nu 40 tot 50 camperplaatsen hebben . Zag op het internet dat ook bij hen alles onder gelopen was . Daarna weer België in naar herbeaumont voor 2 nachten ,moesten daar weg omdat de parking nodig was voor een leger oefening. Watertank gevuld en nog 3 jerrycans dus in totaal 160 liter water bij mij en naar Muno gereden ,een camperplek in het bos dus geen stroom ,water etc Hier bijna een week door gebracht en toen Frankrijk in richting Vogezen en daar boven op een heuvel gestaan bij een openlucht museum, en vier dagen regen en regen etc maar toen het droog was ,toch het museum bezocht, leuk museum ,maar ja een openlucht museum is eigenlijk over al het zelfde . Hierna naar de Jura gereden en wat denken jullie regen en regen ,het had een voordeel de watervallen waren schitterend .

En tussen de buien door nog kunnen toeren op de motor over wegen die onderwater stonden en bruggen soms afgesloten . Via een paar tussen stops naar het dorp Job gereden en daar een hele week door gebracht. Lekker kunnen wandelen daar in de bossen ,wel erg vochtig wat mijn longen niet leuk vinden ,maar je moet wat. Hierna naar Lieu -Dit gereden en daar liep de temperatuur op tot 33gr maar kon lekker onder de bomen staan en het was er lekker rustig tot dat er een Concorde camper een plekje zocht na veel gekloot stond hij op zijn plek en madam stapte uit drie treden naar beneden luip puffend want er zat toch wel 50kg lichaam teveel aan ,manlief moest een hekwerk bouwen en daar achter kwamen de 5klote hondjes ze waren maar goed in een ding en dat was bij elke beweging op de camperplek KEFFEN,wat een krengen .En ik was gelukkig niet de enige die er zo over dacht, . Gelukkig vertrokken ze de andere dag bij tijds en was er weer stilte. Daarna via diverse stops naar Lavaudieu gereden dit staat in de lijst van de 100 mooiste dorpen van Frankrijk en ze hebben niet gelogen ,groot veld met bomen om de camper te parkeren en nog aan een beekje ook . De andere dag het dorpje door gelopen smal ,steil hoog en prachtig alle huizen zijn van buiten nog in de oude staat met mooie door kijkjes .Echt de moeite waard om het te bezoeken ,als je naar beneden scrolt zie je de foto s . S'avonds nog een rondje met dixie langs de rivier /beekje gelopen en daar kon hij lekker los rennen , op eens stond hij te springen of tie een vlo moest nadoen ,toen ik dichterbij kwam zag ik dat er een adder over de weg kronkelde, de hond weg getrokken en de adder na gekeken, en verder gewandeld . Bij terug komst stond er een stel uit België naast mij dus onder het genot van de nodige drank lekker zitten kletsen ,zij kwamen ook uit de Westhoek in België en konden dus Willem Vermandere ,de zanger die de liedjes in het dialect zing ,hij is inmiddels 81 jaar oud ,maar zag hem nog bij reizen Waes , heb gelijk het nummer 1000 soldaten opgezet ,wat natuurlijk over de oorlog gaat in de Westhoek omgeving Ieper . Daarna nog een dag lekker niets gedaan ,gast mij steeds beter af ,schijnt ook een kunst te zijn.. Maar ook nog een paar wandelingen gemaakt . De volgende dag de neus van de camper ,dixie en mij richting Mende gestuurd en daar op de camper plek boven de stad op 1027m de camper op een plek van pass d etappe neer gezet naast een vliegveldje ,wat aangelegd is door de Duitsers in de tweede wereld oorlog, nu in gebruik voor een trauma helicopters en een aantal ultra light vliegtuigjes en een paar auto giro 'sdus er was leven in de brouwerij. Kwam wel tot de ontdekking dat ik erg weinig lucht had ,voelde me niet echt lekker ,en mijn zuurstof gehalte in het bloed was best laag 92-93 inplaats de 96-97 die ik heb en dat is al te laag,na informatie van het longfonds blijkt dat als je COPD heb ,je beter onder de 700m hoogte kan blijven ,want op 1000m heb je 5%minder zuurstof merkje normaal niets van ,maar als je al te weinig heb dan loop je zuurstof te happen.. Na drie dagen had ik genoeg vliegtuigjes gezien en ben naar Vedrines Saint Loup gereden en sta hier aan een meertje als tussen stop naar de Limoge, Zaterdag7-8-2021 Naar het volgende plek gereden het dorpje heet le Peuch ongeveer 12 huizen groot en soms waan je je in de middeleeuwen zo oud ,, liep langs een ""huisje " met een golfplaten dak en ook daar woont iemand in dacht dat het een schuurtje was Maar raakte in mijn gebrekkig frans aan de praat met de bewoner grote oudere man met een geweldige snor, en slecht te verstaan, maar een ding weet ik zeker een douche heeft hij niet moest met de wind in de rug gaan staan . Foto 's naar beneden scrollen.

• 08 Augustus 2021 - 13:03

Ria Robbemond:

Hoi Ab, wat een mooi verslag ! Heel leuk om te lezen waar je zoal komt en wat je meemaakt :) op oude vertrouwde plekken en nieuwe bezienswaardigheden. En dat je ook steeds weer interessante mensen ontmoet om een wijntje mee te drinken. Maar ook minder leuke mensen en hun hondjes wah !
    Ga vooral niet te hoog de bergen in, niet goed voor je longen.
    Ondanks je twee prikken ...blijf gezond ! En blijven genieten !!
    Groetjes Ria en Koos

• 08 Augustus 2021 - 14:56

Elly En Wim Santbergen :

Hoi Ab, leuk verslag. Wat zie jij toch veel bijzondere dingen.
    Je bent ook echt avontuurlijk ingesteld de meeste camperaars vermijden plaatsen waar jij gaat staan. Niet lux genoeg.
    Veel gezondheid groetjes Elly en Wim