Warm en HEET - Reisverslag uit Moulins, Frankrijk van Ab Veerman - WaarBenJij.nu Warm en HEET - Reisverslag uit Moulins, Frankrijk van Ab Veerman - WaarBenJij.nu

Warm en HEET

Door: Gesmolten Ab

Blijf op de hoogte en volg Ab

30 Juni 2019 | Frankrijk, Moulins

20-5-2019
Aangekomen op de CP in Lassay-sur-Croisne,
De CP ligt aan een doodlopend grintpad en eindigt bij een meer en heeft 3-4 plaatsen met water en stroom voor €5,00 per dag.
S'avonds om 19.00 komen ze het geld innen heb gelijk een visvergunning gekocht voor twee dagen .
De andere dag ff op de fiets naar de bakker maar helaas er zijn geen winkels hier ,dus het afbakbrood maar op gezocht.
De rest van de dag besteed aan wandelen en vissen 4 karpers gevangen van 50cm dus klein spul ,hoorde later dat de vis nog
niet zo lang geleden was uit gezet.
De volgende dagen in grote luiheid door gebracht , wat eten ,lopen en vissen .
Donderdag 23-5-2019
Doorgereden naar Saint Viatre sta hier aan het Etang de la Ville ,dit hele meer is een natuurgebied dus verboden te vissen ,zwemmen of kanoën .
Sta naast de voormalige camping ,je kan hier je vuilwater en wc kwijt en er is een kraan met drinkwater .
Hier in het gebied van Sologna zijn er honderden meren velen zijn beschermd gelukkig ,je gaat s'avonds slapen met het geluid van de kikkers en wordt wakker met het gekwetter van de vogels .
In het dorp is gelukkig een bakker( 250m) lopen dus het stokbrood en croissants zijn zo gehaald .
De eerste dagen hier alleen gestaan maar nu is er een ouder Frans echtpaar komen staan .
Zij kwamen vragen hoe ik mijn ebike oplaad .
Op de aanhangwagen heb ik een solarpaneel de stroom gaat via de regelaar naar een accu en daar van daan naar een omvormer 12volt-220volt en daar de stekker in van de fiets en de accu wordt geladen ,dit in het Frans vertellen is wel lachen maar met handen en voeten en natuurlijk de mobiel komen we er wel uit.
De laatste dagen is het rond de 22-24 graden ,maar in de zon behoorlijk heet .
Heb deze week mijn kop gemillimeterd en met het fietsen mijn pet vergeten en dat heb ik gevoeld mooi een verbrande schedel.
Zaterdag 25-4
Arriveert er een Duits echtpaar zij reizen ook 5-6 maanden per jaar .S'avonds een kampvuur gemaakt en gezellig in het Duits /Engels en Nederlands wat zitten praten onder het genot van een hapje en drankje.
Zondagochtend heerlijk vers en nog warm stokbrood en croissants wezen halen ,echt een zondags ontbijt .
Blijf hier nog wel een paar dagen staan .
Zondagavond stonden we ineens met 4campers wat een drukte ,gelukkig verteken de meeste morgen ochtend vroeg .
Dinsdag 28-5 afscheid genomen en wat verder gereden naar een camperplek aan een meertje maar er zijn maar twee plaatsen en erg krap gemaakt in Saint George sur Moulon ,
S avonds het meer rond gelopen en daar was de muskusratten vanger bezig, in twee kooien zat een dikke vette rat deze werden dood geschoten door de rattenvanger met zijn .22 karabijn ,en de vallen weer voorzien van wat appel en sla .Bij het terug lopen naar de camper nog even een stortbui over ons heen gehad dus zeik nat,de buren waren ook wandelen en alle luiken stonden nog open die waren vast niet blij .
De woensdag doorgereden naar een voorstad van Bourges om lpg te tanken en boodschappen te doen .
Daarna opweg naar Dun sur Auron helaas dwars door Bourges heen moeten rijden ,best een smalle bedoening daar .
Op de camperplek in Dun sur Auron stond een camper en waren twee vrachtwagens geplaatst geen plekkie meer voor de veerman ,
Dus even rond gereden en inderdaad ook hier is er een camping municipal en heb voor de komende drie dagen dar de camper een plek geheven ,mooi aan het kanaal ,morgen een permis de pêche halen bij de tabak ,en ik kan gaan vissen .Zit nu aan een heerlijk Belgisch biertje in de zon dus genieten maar.de drie dagen zijn er vijf geworden ,zaterdags vier maal een was gedraaid en met deze temperatuur en wat wind is ze vlug droog.

Zondag 2 juni op de scooter gestapt en naar een brocante markt gereden 16km verder,er stonden bijna 200 kramen maar ik heb geen geld uit hoeven te geven ,niets van mijn gading ,op de terug weg verkeerd gereden maar kwam in een dorpje waar een vide granier redt gehouden ,ook hier ff een ronde gemaakt en wat was het er warm 32gr .
Snel binnendoor naar de camper gereden maar wat een slecht wegdek harder dan 50-60km was niet te doen .
S'middags lekker in de schaduw zitten vissen en nog een enkele karper verschalkt .

Maandag 3-6-2019 de boel opgeruimd en de camper gereed gemaakt voor vertrek,eerst nog even wezen betalen dat is altijd schrikken ,hier ook moest wel €29,50 betalen voor vijf dagen met Electra dus nog geen €6,00 per dag .
Op min gemak naar Sancoins gereden en sta nu aan het canal de Berry ,best een gewilde CP om 18.00 stonden er meer dan 25 Campers je staat hier schitterend aan het water en de eerste 2karpers zijn al binnen gehaald daarna nog twee dwerg meervallen .
Blijf hier nog enige dagen staan het is te warm om te vertrekken ,nu weer 31gr, afgeven ze wel buien op voor vanavond en de komende dagen .