Artaix - Reisverslag uit Digoin, Frankrijk van Ab Veerman - WaarBenJij.nu Artaix - Reisverslag uit Digoin, Frankrijk van Ab Veerman - WaarBenJij.nu

Artaix

Door: Dixie

Blijf op de hoogte en volg Ab

30 Augustus 2021 | Frankrijk, Digoin

Van uit Lepeuge ,naar de volgende CP gereden maar die was te krap voor mijn camper met aanhanger, dus wat meer kilometers gemaakt en naar het dorpje Croq gereden ,de CP bevindt zich bij de Stade ,aan de rand van het dorp ,aangekomen moest ik het voetbal terrein op rijden en stond met mede camperaars om het voetbalveld heen ,is weer eens wat anders ,er waren zelfs twee wc s beschikbaar ,maar ik gebruik mijn eigen toilet wel .En ik had veel eerder een eco safe droog toilet moeten installeren , je hoeft niet door te spoelen wat behoorlijk water bespaart , ik gebruik nu gemiddeld 10 tot 12 liter per dag ,en dit toilet is echt geur vrij ,terwijl een chemisch toilet altijd een luchtje heeft, of je moet het elke dag legen .
Na het eten op mijn gemak naar het centrum van Croq gelopen en daar staat nog een restant van een kasteel ,natuurlijk op het hoogste plek maar er heen gewandeld met dixie leuke smalle straatjes en boven aangekomen staan er nog twee torens .
Die gesloten waren ,Maar het uit zicht was mooi ,daarna rustig terug gewandeld naar de camper ,ff tv gekeken zonder geluid want de speaker is defect .

11-8-2021 tot 16-8-2021
Heb ik in Chambon sur voueize gestaan , hier is een CP op het terrein van de intermache met een floot blue automaat parkeren €4,50 wil je stroom dat betaal je per uur .
Maar je kan gratis voor de camping gaan staan en voor €2,00 water kan innemen en lozen .
De derde mogelijkheid is ge woon op de municipal camping gaan staan , €4,50 staan geld er komt nog €0,12 belasting bij per dag ,
Maar als je stroom wilt kost dat wel €3,00 per dag ,dus voor joggen €8,00 stond ik heerlijk onder de bomen en had heel de dag warm water ,want ik heb de keuze verwarmen met Electra of lpg .
Zondags was er een brocante markt in Evaux les Bains en daar ben ik op de motor heen gereden , het voordeel is dat je op markt kan parkeren , en op de markt is hier mondkapjes verplicht . Het is een grote markt ,maar bij de eerste kraam zag ik al wat spullen en die gelijk gekocht daarna nog rond gelopen maar niets meer dus ,motor gestart en alle bochten weer genomen want de rechte stukken zijn ze hier vergeten ,

Op maandag vertrokken en de eerste CP was druk dus nog wat verder gereden en in eens herkende ik de omgeving ,even op de app van de nkc teken en ja een mooie CP aan een meertje in het dorpje Rocles,hier zijn 2 plaatsen maar de plek aan het water was bezet ,en dat is de plek waar ik met de aanhanger kan staan ,maar nu deze afgekoppeld en gelukkig elektrisch op zijn plek gereden ,camper water pas gezet en ik wil net uitstappen rijd de andere camper weg ,dus camper verzet en weer waterpas gezet,gaat geweldig met een app met geluid als het een toon is sta je recht
Daarna de aanhangwagen weer verreden en eindelijk kon ik aan mijn boterham beginnen,maar niet voor ik mijn borrel had genuttigd ,want het was al behoorlijk na 12.00.
De eerste nacht alleen gestaan en de tweede nacht met zes Campers ,s'avonds raakte ik aan de praat met een Italiaan ,die een beetje Frans sprak net zo weinig als ik trouwens maar we begrepen elkaar ,en zo eindigde er weer een dag .

Woensdag 18-8-2021 de camper weer gestart en naar het volgende plek gereden ook weer aan een meer hier ben ik al diverse malen geweest de camperplek is een voormalige camping in Saint Gerard de Vaux. (nkc code 29090) ,er zijn nu alleen gratis camperplaatsen ,met een sani zuil.
Je kan hier rustig gaan zitten vissen ,je hoeft geen vergunning te gaan halen in het dorp,de meneer komt gewoon 2x daags langs met de auto €4,50 voor een halve dag en €7,00 voor een hele dag .
Maar ik moet er bij zeggen er wordt niet veel karper gevangen .
Maar vrijdag even op de motor naar een groter dorp gereden ,was trouwens best fris met 13graden ,maar boodschappen gedaan en belegen komeine kaas kunnen kopen ze hadden nog ander halve kilo en ik het allemaal gekocht en de prijs was ook leuk €16,00 .
Ik kom de winkel uit en in 30minuten was de temperatuur opgelopen naar 23-24 gr , dus rap naar de camper terug ,wat spullen voor de koelkast in de camper gebracht en gelijk motorkleding uit korte broek aan en op mijn blote poten weer naar de motor zo ben ik 2x heen en weer gelopen en bij de derde keer zag ik dat bij het opstapje van de camper een adder lag te zonnen .Heb haar /hem op de foto gezet en daarna voorzichtig met mijn wandelstok verhuisd naar een voor mij veiliger plek ,je gaat niet dood van een adder beet maar het heeft toch nare gevolgen. Dit is al de tweede adder die ik deze reis heb gezien . Gemiddeld lopen er 10 honden per jaar in Nederland een adder beet op,99% overleeft het gelukkig.

Maandag 23-8-2021 vertrek ik naar het volgende dorp genaamd Treteau (nkc code 4234 )en sta weer aan een meer en als het niet te warm wordt ga ik hier mijn hengel maar eens opzoeken.
Sta nu al een paar dagen hier en het spannendste wat ik mee gemaakt heb is dat ik een Mexcicaanse graafwesp op de foto heb gezet.
Verder is het hier heel rustig en s avonds heel donker, en s ochtends heel fris 9-10gr.
Vrijdag vertrek ik naar Artaix (code 2066) om daar kennissen te ontmoeten.
Bij aankomst in Artaix heb zelfs ik vreemd staan te kijken, er was een storm over de camperplek getrokken en zekeren twintig tal bomen van ruim een meter doorsnee zijn omgewaaid en complete ravage ,hopelijk hebben er geen Campers gestaan toen dit gebeurde,
Dus woest ik op zoek naar een andere plek ,Maley is 5km verder ,daar aangekomen blijkt de hele CP te zijn gemoderniseerd ,in plaats van in de lengte moet je nu in de breedte staan en dat redde ik niet met mijn lengte, daarna nog twee plekken bekeken ,ook deze komen niet in aanmerking, daarna naar Chassenard gereden , halte nautique,en daar is plek genoeg ,en ook leuk gratis water en stroom voor degene die het nodig hebben .
Dinsdag of woensdag (1-9/2-9) komen we hier bij elkaar .
Nu maandag 30 -8 -2021 geven ze voor vannacht zomaar 7gr op,dus de kachel maar aan zetten .
Ook in Frankrijk is het weer van slag.

  • 30 Augustus 2021 - 19:31

    Jos Goedkoop:

    Leuk om je avonturen te lezen Ab. Fietste van de week langs je oude huis. Wat hebben ze dat toegetakeld.

  • 31 Augustus 2021 - 19:29

    Marijke:

    Jij bent nog eens flink onderweg, zeg.
    De locaties en kilometers vliegen Dixie om zijn oren,.. een inkoppertje!
    Is er dit jaar al een datum bekend voor de dia-avond,
    of hangt alles af van de grote "C"?
    Dit i.v.m. het inplannen van mijn soms overvolle agenda?
    Het is weer fijn iets van jullie te lezen.
    Veilige kilometers toegewenst en vermaak je.
    Maar als ik dit verslag nog eens goed lees, heb jij daar absoluut geen moeite mee
    .

  • 06 September 2021 - 15:40

    Marjan:

    Hiiii ab , wat een leuke verhalen ! Fijn om je weer te horen/zien ! Wij zijn nu ook in Frankrijk , Port-en-Bessin , hoe kan ik je bereiken dan stuur ik fotos van ons met de Camper van Arie ! Groet Gerrit & Marjan.

  • 08 September 2021 - 21:45

    Manelleke:

    Wat een prachtige foto's Ab, alsof we er zelf bij zijn !
    Mocht je toch een bingoavond organiseren,
    dan komt Siem ook graag mee !
    Hopend dat jij en Dixie nog een prettige reis voor de boeg hebt,
    zullen we toch wel blij, als we je weer terug zien.
    Au revoir dan maar,.....van mij & Siem.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Digoin

Mijn eerste reis

een lekker begin met veel regen hier in sas

Recente Reisverslagen:

01 November 2021

Terug

29 September 2021

Bretagne

19 September 2021

Onderweg

30 Augustus 2021

Artaix

08 Augustus 2021

2x een spuit
Ab

Bustner Aviano I 684

Actief sinds 16 April 2012
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 38759

Voorgaande reizen:

16 Juni 2022 - 01 Augustus 2022

met 3 opstap

10 Mei 2012 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: