Peenemunde - Reisverslag uit Peenemünde, Duitsland van Ab Veerman - WaarBenJij.nu Peenemunde - Reisverslag uit Peenemünde, Duitsland van Ab Veerman - WaarBenJij.nu

Peenemunde

Door: Ik

Blijf op de hoogte en volg Ab

02 Juli 2018 | Duitsland, Peenemünde

Woesdag 27-6-18
Bezoek museum Peenemunde.
Peenemunde is maar een klein dorp gelegen op het eiland Usedom.
Net voor en tijdens wwII werd hier onderzoek gedaan naar rakettechnologie,
Het totale terrein was 25 vierkante kilometer groot, je kan nu de voormalige energie centrale bezoeken waar het museum im kraftwerk in is gevestigd.
Er is ook nog een u boot museum en een speelgoedmuseum ,en maritiem museum.
De ingang van im kraftwerk is een oude bunker.
Op het terein staat een lanceerplatform van een V1 met natuurlijk een V1 er op.
En ook de V2 staat er netjes opgesteld .
In de oude energie centrale is een grote tentoonstelling over de eerste raket technologie. Diver raket motoren ,en ook neuskegels van mislukte lanceringen .
Op beeldschermen krijg je een goede uitleg over de techniek.
Ook de oude energie centrale is er nog voor een gedeelte.
Ik heb er intotaal 4uur voor nodig gehad om alles te bekijken ,daarna nog naar de u boot geweest masr daar was het te druk ,dus alleen foto's van de buiten zijde en het is een u boot uit de jaren 1965-1970.

• 04 Juli 2018 - 12:34

Dominic :

Wow toch weer meer dan de moeite