Kastanjes - Reisverslag uit Domaize, Frankrijk van Ab Veerman - WaarBenJij.nu Kastanjes - Reisverslag uit Domaize, Frankrijk van Ab Veerman - WaarBenJij.nu

Kastanjes

Door: Ik

Blijf op de hoogte en volg Ab

16 Oktober 2018 | Frankrijk, Domaize

Dinsdag 9-10-18
Aangekomen in Job wel even moeten zoeken naar de CP deze is in een park wat ooit de tuin van het kasteel is geweest.
Achter de camper staan kastanje bomen en het ligt vol met kastanjes dus flink wat kastanjes geraapt ,en woensdag kastanjepuree gemaakt ,en heb nu een voorraadje in de vriezer,het is zo lekker bij spruiten bv.
Er komen elke dag wel mensen kastanjes rapen ,een man ging met een plastic tas vol terug naar de auto en vlak bij de auto scheurde zijn tas,dus op zijn knieen om alles op te rapen maar bij het over eind komen vergat hij de spiegel van de auto,ik heb in korte tijd veel franse vloeken /scheldwoorden gehoord .
Maar het mooiste was wel dat hij even later een bolster op zijn zere kop greeg die uit de boom viel ,ik ben even naar binnen gegaan om eens flink te lachen .
Zaterdag met de scooter d col du Chansert (1236m) bedwongen er zitten behoorlijk steile stukken bij want soms daalde de snelheid onder de 50km ,maar boven gekomen was het natuurlijk de moeite waard schitterrend uitzicht.
Zondag hoorde ik geronk van sportauto 's en er kwamen veel lotus sporwagens voorbij die ook de col du Chansert op gingen en je hoorde ze flink gassen op de klim .Een half uur later hoorde ik de brandweer en ziekenwagen voor bijstuiven ook de col op een van de chauffeurs heeft de bocht gemist vermoed ik.
Maandag naar Chassenard gereden en aan het kanaal overnacht ,en op dinsdag door gereden (10km) naar Molinet ook weer aan het kanaal (Canal lateral a la Loire)
Hier is een bakker en een superette dus weer boodschappen kunnen doen .
Vandaag lekker zitten vissen en een meerval gevangen van 35-40cm deze weer terug gezet laat hem nog maar ff groeien .

• 17 Oktober 2018 - 06:56

Steven:

Brrr spruiten!!!!! Heb je de aanhanger met scooter toch maar opgehaald ?verder alles goed? Groeten Steven en Marga

• 17 Oktober 2018 - 13:31

Marianne:

Hoi ab wat n prachtige avonturen weer.