Eikeltjes - Reisverslag uit Domaize, Frankrijk van Ab Veerman - WaarBenJij.nu Eikeltjes - Reisverslag uit Domaize, Frankrijk van Ab Veerman - WaarBenJij.nu

Eikeltjes

Door: Moi

Blijf op de hoogte en volg Ab

07 Oktober 2018 | Frankrijk, Domaize

Maandag 1-10-2018
Zondag arriveerde er 6 nederlandse campers van de solo 's (alleen staande camperaars)
Dus was het druk hier maar wel gezellig,zondag avond zijn David en Vallerie met diverse soorten wiskey naar mijn camper gekomen en we zijn gaan proeven er was er een bij van de noordelijkste destileerderij van Schotland met een alcohol percentage van 56% en die was me lekker. Om 23.00 gingen ze weer naar hun eigen camper en David zijn tegen Vallerie die twee flessen wiskey bij zich had als je valt en je voelt vocht dan is het hopelijk bloed en niet de wiskey,op zijn schots klink het heel wat leuker dan zo als ik het schrijft.
Vanochtend is drie andere campers iedereen vertrokken ,dus afschied genomen van mijn schotse vrienden ,met de afspraak dat we volgend jaar september elkaar hier weer ontmoeten.
Vandaag is het een koude en regenachtige dag dus alles is flink opruimen in de camper .
Woensdag 3-10-18
Naar Lapalisse gereden ,onderweg veel boodschappen gedaan en dat was hardt nodig de voorraad kasten waren uitgeput.
Een stukje voor Lapalisse zag ik een naambordje van een klein dorp met de naam Prince d' Orange deze naam kom je regelmatig tegen in frankrijk .(80.jarige oorlog )
Lapalisse is een klein stadje met een groot kasteel en veel nauwe straadjes en smalle steegjes soms lijkt het wel of je in de middeleeuwen bent belandt,verder is hier weinig te beleven echt een plaats voor een tussen stop ,en dat is te zien aan de hoeveelheid campers hier ongeveer 40 stuks .
Je kan s avonds merken dat je in een stadje staat wat meer geluid en meer licht dan ik de laatste tijd gewend ben .
Morgen rij ik naar st dier d' auvergne, klein dorp 350 inwoners met gratis camperplek met stroom ,water en vuilwater loospunt ,en ook de cassette van de wc kan je er legen .deze plek is erg rustig elke dag komt en gaat er wel een camper , zaterdag stopten er ineens wel 6 auto's een grote familie kwam picknicken hier van de 23personen sprak er een engels dus ik had een tolk ,ze waren erg geintreseerd in het wat en hoe ik leeft en welke landen ik had bezocht. Dus een gezellige boel.
Had mijn camper eerst in de schaduw onder de bomen geparkeerd maar binnen 10 minuten toch maar een ander plek gezocht want het is eikeltjes tijd en bij elke zucht wind wordt de camper en ik bekogelt met neervallende eikels, heel de plaats is bezaait met eikels ze worden hier in frankrijk ook gegeten er wordt een moes van gemaakt zoals van kastanjes ,je moet ze wel even koken want er zit veel tannine in en dat is niet gezond.
De camperplek is ook aire de municipal er zijn jeu de boul banen en picknick plaatsen er tegen over is de stade (voetbal en tennisbaan) en het geheel ligt naast een beekje.elke dag stiefel ik naar de boulangerie voor een petit bagutte en een croissant dus lekker vers en soms nog warm ,de dame achter de balie weet het al en ze pak gelijk het brood als ik binnenkomt.
Verder is het hier heeeeeeel rustig en stil je hoort alleen de insecten en de vogels en natuurlijk de kerkklok,dinsdag 9-10 vertrek ik naar de volgende CP,dus tot schrijvens.

  • 07 Oktober 2018 - 08:36

    Wim Santbergen:

    Hoi Ab,
    Naar aanleiding van jou schrijven omtrent de whisky van 56% dacht ik weer terug naar onze tijd op suikerfabriek Puttershoek.
    Mijn vader had van zijn schoonzoon(dus mijn zwager) wat flessen drank gekregen, navraag door mij leerde dat hij de drank niet gedronken kreeg, kan je wel vertellen dat mijn vader heel wat kon hebben.
    Zijn lijfspreuk betreffende drank was altijd als het maar nat is.
    Na mijn bezoek aan mijn vader een fles voor jou meegenomen om ook eens(thuis natuurlijk!)te proeven.
    Andere dag vroeg ik je wat vond je ervan, antwoord van jou was"lekker spul heb je nog meer" !!!!

    Groetjes Wim&Elly

  • 07 Oktober 2018 - 08:37

    Marianne:

    Leuke ervaringen weer, Ab. Geniet vrolijk verder. Zo rijdend bouw je een heel nieuw leven op. Prachtig.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Domaize

Mijn eerste reis

een lekker begin met veel regen hier in sas

Recente Reisverslagen:

01 November 2021

Terug

29 September 2021

Bretagne

19 September 2021

Onderweg

30 Augustus 2021

Artaix

08 Augustus 2021

2x een spuit
Ab

Bustner Aviano I 684

Actief sinds 16 April 2012
Verslag gelezen: 543
Totaal aantal bezoekers 38947

Voorgaande reizen:

16 Juni 2022 - 01 Augustus 2022

met 3 opstap

10 Mei 2012 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: