Onderweg - Reisverslag uit Adriers, Frankrijk van Ab Veerman - WaarBenJij.nu Onderweg - Reisverslag uit Adriers, Frankrijk van Ab Veerman - WaarBenJij.nu

Onderweg

Door: Ab

Blijf op de hoogte en volg Ab

19 September 2021 | Frankrijk, Adriers

2-9-2021 Chassenard
Dani en Manfred zijn gearriveerd en even later belde David hij kon de plek niet vinden ,ben op de scooter gestapt en hem tegemoet gereden,en gevonden ,samen terug gereden en daarna de nieuwe buscamper van Vallerie en David bewonderd,zij blijven een aantal dagen en rijden dan door naar zuid Spanje.
Het was weer heel leuk om de schotten te ontmoeten na 2jaar . Dani en Manfred heb ik gelukkig vorig jaar nog ontmoet het blijft echt een apart groepje . Ik had de dag ervoor zuurvlees gemaakt en dit met witte rijst en een salade smaakte prima want alles ging op,en daarna kwam de whisky op tafel ,dus een vrolijke boel.
De andere dagen is er door iedereen lekker gekookt, van kip kerry, met salades door Vallerie en daarna door Dani een heerlijk stuk varkensvlees, en dat alles werd weg gespoeld met wijn ,snaps en whisky. (zie de foto's)
Elke avond hadden we een kampvuur ,dat hoort er gewoon bij .
Na een week afscheid genomen en heeft iedereen zijn weg vervolgd, ik ben er nog 2 dagen blijven staan ,moest nog tanken met de motorscooter en boodschappen doen,dus naar Digoin gereden en getankt 4,5l benzine voor de scooter,naar de dame achter de balie
gelopen en betaald ,daarna vroeg zij of ik Nederlander was,na bevestiging ,kwamen er papieren op de balie en ging zij in het Nederlands verder tegen mij ,zij leerde dit speciaal voor de tulpen rally,die het tankstation in oktober aan doen.
2 dagen later ben ik er lpg en diesel wezen tanken ,en heb haar in het Nederlands begroet ,zij vindt het geweldig,en praatte in het Nederlandse terug .
Aan de dame gelijk gevraagd waar er een goede garage is ,de voorremmen moeten worden vernieuwd ,de garage was snel gevonden en ik kon 2 dagen later terecht ,links en rechts nieuwe schijven en blokken ,het was echt nodig het slijt hier in de bergen met de aanhangwagen wel wat sneller dan in Nederland .
Vlak bij de garage was een CP en deze was ook op 1km van de grote weg .

16-9-2021
Ik rijd van het oosten naar de westkust van Frankrijk 675km tegaan ,maar wel op mijn gemak, de eerste dag zat het tegen ,de plek waar ik wilde staan gesloten en de tweede plaats ook ,toen door gereden naar Rogles waar ik een maand terug ook ben geweest .
En zo rijd ik elke dag wat kilometers op 18-9-2021 aangekomen op de CP in Adriers en hier sta ik weer eens aan het etang municipal,
Leuk klein meer met zandstrand voor de jeugd ,zwemmen toegestaan in de maanden juli en augustus ,dus de schoolvakantie, daarna is het meer voor de vissers.
Morgen rijd ik weer verder richting Monteneuf ,om daar de grote hoeveelheid menhirs te bezichtigen , en het stukje grond wat ik voor een goede vriendin daar heb gekocht het is een hele vierkante meter groot,en haar eigendom nu.
Nu ik dit zit te schrijven is het 13gr en regen hier ,de kachel brand en ik zie dat het na 12.00 is dus tijd voor een whisky.

  • 19 September 2021 - 15:57

    Ria Robbemond:

    Hoi Ab, leuk om weer wat van je te horen.
    Heel leuk verslag vanuit het verre maar niet zo zonnige Frankrijk, begrijp ik.
    Hier nog een paar dagen nazomeren en dan begint de herfst.
    Goeie reis en blijven genieten.
    Groetjes Ria en Koos

  • 19 September 2021 - 20:13

    Arie:

    Hoi Ab,
    Weer een leuk verslag.
    Ik vind het altijd zeer aangenaam over je te lezen.
    Ben je Asterix nog tegengekomen bij de Menhirs?
    Groetjes van Arie en speciaal groetjes van Rocky aan Dixie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Adriers

Mijn eerste reis

een lekker begin met veel regen hier in sas

Recente Reisverslagen:

01 November 2021

Terug

29 September 2021

Bretagne

19 September 2021

Onderweg

30 Augustus 2021

Artaix

08 Augustus 2021

2x een spuit
Ab

Bustner Aviano I 684

Actief sinds 16 April 2012
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 38889

Voorgaande reizen:

16 Juni 2022 - 01 Augustus 2022

met 3 opstap

10 Mei 2012 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: