Warm en vooral droog - Reisverslag uit Beaulon, Frankrijk van Ab Veerman - WaarBenJij.nu Warm en vooral droog - Reisverslag uit Beaulon, Frankrijk van Ab Veerman - WaarBenJij.nu

Warm en vooral droog

Door: Ik

Blijf op de hoogte en volg Ab

21 September 2019 | Frankrijk, Beaulon




Woensdag 11-9-2019
Doorgereden naar Merlinot ook camperplek aan het canal laterale le Loire ,plek met voorzieningen ,bankpas in de automaat en voor €2,00 kan je water in nemen en wc legen en spoelen.
Sta schitterend pal naast het kanaal.
Dus vissen maar maar het enigste wat ik vangt is de kleine meerval.
Vrijdag naar Digion gefietst om boodschappen te doen bij de intermache ,heen en terug 12 km dat is goed te doen .
Zaterdag en zondag gevist en eindelijk is geen meerval maar een zeelt gevangen .
Weet niet wat er loos is maar heb in het kanaal nog geen karper kunnen vangen .
Maandag 16-9-2019
S'ochtens op de fiets gestapt en een leuk stuk langs het kanaal gefietst ,ongeveer 30km voor een langere tocht vond ik het te warm ,de temperatuur liep op naar 33gr in de middag.
Dinsdag 17-9-2019
Vandaag twee jaar on the road ,en het bevalt mij nog steeds prima voorlopig ga ik mij nog niet ergens vestige, als de gezond het toe laat natuurlijk.
Vandaag weer naar Digion geweest voor boodschappen ,en gelijk het aquaduct bij pont du canal bewonderd het is gebouwd in 1836,
En 234m lang en 19 m hoog ,en bijna alle bruggen over het kanaal zijn geklonken exemplaren van uit die tijd.
Terwijl ik dit schrijft ben ik Chili concarne aan het maken , op de buiten keuken binnen s het alweer 34-35 graden .
Donderdag 19-9-2019
Op pad naar Neuvy grand champs, een afstand van 28 km de eerste 20km mooie brede wegen ,maar toen moest ik scherp rechts af dus terug naar de eerste versnelling bocht om en dat was geen weg meer maar een smal asfalt pad met een hellingshoek van 19-21 % tering wat stijl,dus 5-6 km in de eerste versnelling omhoog gereden bijna boven een dorpje de weg werd nog smaller ik kon er door maar dat was het dan ook de camper is 2,65 cm op d spiegels de weg 2,80cm en natuurlijk veel bochten ,gelukkig niet veel verkeer ,en de auto s die ik tegen kwam kozen een goed heen komen .
Maar na het dorp werkt het weer een normale route en een paar kilometer verder was mijn einddoel het museum. Agrigole .
Eerst de inwendige mens versterkt en om 13.30 naar het museum na betaling van €4,00 was ik de enigste bezoeker en heb er ruim drie uur doorgebracht veel locomobiel (stoomtractor) en verder veel vreemde voertuigen BV een tractor met op het eerste oog vierkante wielen (zie foto) ,en bij het museum een gratis plaats om te staan en diverse voorzieningen ,de plaats is erg schuin dus blokken onder de wielen is wel nodig .
Vrijdag weer naar Beaulon gereden (23km) en daar breng ik wat dagen door om de rest van de route te plannen en naar de F1 te kijken .
Zaterdagochtend. ff naar de buurtwinkel gefietst en heb net de route voor de komende tijd op papier gezet.
En omdat ik hoorde dat het in Nederland maar 18-20gr is ik zit dit te schrijven onder de luifel want het wordt vandaag maar weer eens 30gr er staat gelukkig een windje.
Hoorde van andere camperaars dat in het centraal massief op sommige plaatsen totaal geen water meer is ook niet uit de kraan ,de
bakkers moeten flessen water gebruiken om brood te kunnen bakken .
En het is hier droger dan droog ,maar voor zondag geven ze 100% kans op regen ,maar eerst ook op maandag en dinsdag maar dat is alweer bijgesteld .voorlopig zon en zon en zon .



  • 21 September 2019 - 12:46

    Marianne:

    Heftig die oprukkende droogte. Eng ook. Fijn dat je het nog steeds naar je zin hebt. Avontuurlijk leven maar met veel genot.

  • 22 September 2019 - 16:21

    Ria Robbemond:

    Mooi verslag Ab. Fijn te lezen dat je het naar je zin hebt, ook zonder je maatje Snuffy.
    Hopelijk gaat het snel regenen, voor iedereen beter. Zon is lekker, maar moet niet te lang duren.
    Hier de laatste mooie dag 24 graden. Komende week wel regen.
    Nog heel veel veilige kilometers en veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Beaulon

Mijn eerste reis

een lekker begin met veel regen hier in sas

Recente Reisverslagen:

01 November 2021

Terug

29 September 2021

Bretagne

19 September 2021

Onderweg

30 Augustus 2021

Artaix

08 Augustus 2021

2x een spuit
Ab

Bustner Aviano I 684

Actief sinds 16 April 2012
Verslag gelezen: 516
Totaal aantal bezoekers 38746

Voorgaande reizen:

16 Juni 2022 - 01 Augustus 2022

met 3 opstap

10 Mei 2012 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: