Bourgon - Reisverslag uit Bougon, Frankrijk van Ab Veerman - WaarBenJij.nu Bourgon - Reisverslag uit Bougon, Frankrijk van Ab Veerman - WaarBenJij.nu

Bourgon

Door: Ab

Blijf op de hoogte en volg Ab

08 April 2018 | Frankrijk, Bougon

Maandag 2-4-18
Voor het wegrijden eerst de franse buurman met vereende krachten uit de blubber moeten helpen,hij was in het donker aangekomen en op het gras gaan staan en 10-15cm weggezakt.
Na deze klus naar Fenau gereden en bij Port Albert gestaan op de wegen was het heel rustig ,veel kastelen gezien onderweg .

Dinsdag 3-4-18
Op naar Thouars eenstadje met nog de oude stadsmuren er om heen en de camperplek bij de stadsmuur .
Hele krappe plaatsen voor de moderne campers .
Hier nog kennis gemaakt met twee gasten in een oude ducato bus die onderweg waren richting India,en lekker hun belgiesche bieren opgedronken.

Woensdag 4-4-18. Wind en zon
Vertrokken naar Bougon waar bij het Tumulus museum een camperplaats is je mag hier 48 uur staan .
Leuke plek veel ruimte en stroom,water gratis .
Mooie wandel route in de omgeving alles lekker glooiend met diverse beekjes.

Donderdag 5-4-18 licht bewolkt
Op naar het museum op de site staat dat honden er in mogen dus snuffy megenomen, maar helaas door een ongeval mogen honden niet meer mee .maar ze hebben een mooie oplossing in het museum is een grote binnen tuin en dasr mag de hond los rond lopen er werd gelijk voor water en eventuweel hondebrokken gezorgd.
Een tumulus is eigenlijk een hunnebed die in drente zijn eigenlijk maar restanten ,deze zijn compleet of bijna compleet, om een indruk tegeven de grootste is 75m x 24,5m en een meter of 4 hoog een van de sluitstenen weegt 90.000 kilo.
Er zijn hier 6 goed bewaarde tumulus van verschillend afmetingen.Ze laten ook zien hoe ze gebouwd werden .
Ik had ongeveer 3 uur nodig voor een rondje.

Vrijdag 6-4-18 vol op zon
Voor het eerst de airco moeten gebruiken onder het rijden .
Naar St.Quentin sur Charente gereden hier staan we met wel 9 campers aan een groot Stuuwmeer volgens bord wat er staat zit er 10.000.000.000 liter water in .s'vonds lekker buiten kunnen eten en zitten heerlijk.
Aan de ene kant franse buren en aan de andere kant engelsen wat wel leidt tot totale spraak verwarring .

Zaterdag 7-4-18 licht bewolkt
Lekker geluierd en de camper opgeruimd ,fijne plaats hier dus ik blijf hier tot maandag
Voor de mensen die niet bekend zijn met camper gebeuren een sanizuil is een paal waar je dus je vuilwater en cassette wc kunt lozen en je kunt schoonwater innemen ,en als het moeit asn de stroom . Er zijn sani zuilen voor 2 euro munten ,er zijn er daar moet een jeton in meestal te koop bij marie of tabac en de moderne zuilen gaan met een bankpas .maar op veel plaatsen is het ook gewoon gratis dus altijd ff op de app van de NKC kijken .

Zondag 8-4-18 wind en minder warm
Vandaag kans op regen en harde wind wordt er gezegd, maar we zien wel ,vanmiddag naar de formule 1 kijken,en wat rond wandelen hier momenteel komt de ene na de andere camper hier aan .Maar wat ze ook opgaven geen regen en wel wat wind en gewoon lekker weer .

• 09 April 2018 - 11:21

Dominic & Marianne :

Prachtige plekjes meneer ap , kan je vissen , varen en zwemmen -)))
    Zo te lezen en te zien hebbie het helemaal naar je zin !
    Houden zo .
    Zondag of maandag gaan we terug naar Appelscha de bossen in .
    En genieten van de mooie dagen die zullen komen .
    Fred is gisteren nog hier geweest , die heeft je site ook bekeken en zal een berichtje nalaten .
    Morgen avond gaan we naar marga en steven lekker eten ... Marianne moet daar nog een stoel halen . Zullen ook reclame maken van je site -)))
    Groetjes uit het verre Nederland van ...
    Yrz hinata en ons .

• 09 April 2018 - 17:38

Steven:

Tuurlijk. De laatste bieren opdrinken. Hahaha. Leuk om te lezen. Groeyen steven en marga

• 11 April 2018 - 10:00

Domimarianne:

Spraakverwarring ! Maar goed dat we jou ( als Belg zijnde ) de wereldtaal hebben bijgebracht ... Marie ik denk dat ik die persoonlijk wel ken ... Doe ze de groeten -)))
    Amuseer je ! Groetjes ons

• 15 April 2018 - 19:30

Aart:

Hoi Ab,

Hoe gaat het met jou en met je "chien mechant"? Van Cees de toegangscode tot je reisverslagen gekregen.Ik heb gelezen over winterse toestanden in het noorden van Frankrijk maar begrijp dat het nu wat beter gaat met de temperatuur. Jouw laatste reisverslag komt uit Bourgon in de buurt van LaRochelle. Ik was in LaRochelle in 1975 op een talen cursus frans. Leuk (vissers)plaatsje met 2 oude torens aan de haven ingang en 2 eilanden voor de kust Ile de Re en Ile dOleron. In laRochelle was in de oorlog een grote U-boot basis van de duitsers beschermd met een dak van 7 m. dik beton. Is daar nog iets van te zien ? Heb je al enig idee waar je de Pyreneeen zal oversteken. Ik kan je de noordkust van Spanje aanraden (Pelgrimsweg naar Santiago de Compostella) Ik was daar in 1972 Aan de kust zijn er altijd wat meer activiteiten dan in het binnenland bijv. (inkt)vis eten. Met belangstelling uitkijkend naar je volgende verslag ga ik hier eindigen.

Groetjes,

ton cousin Aart

• 15 April 2018 - 19:37

Aart:

Sorry ! Ik was vergeten de datum op bovenstaand bericht te vermelden: 15 april 2018 19:30