Autun - Reisverslag uit Autun, Frankrijk van Ab Veerman - WaarBenJij.nu Autun - Reisverslag uit Autun, Frankrijk van Ab Veerman - WaarBenJij.nu

Autun

Door: Ikke

Blijf op de hoogte en volg Ab

02 Oktober 2019 | Frankrijk, Autun

Maandag 23-9-2019
Opzoek gegaan naar de camperplek in Remilly de plek blijkt net buiten het dorpje te zijn .
Tussen twee rivierbeddingen in ,wat een stilte en rust hier .
Gratis water en wc en grijs water legen .
Dinsdag vertrokken naar de plaats Autun,en sta nu vlak bij het meer met daarom heen een mooi park ,winkels zijn op 800m dus dat is goed te doen ,gelijk het nodige voor het avond eten wezen halen ,want deze avond wil ik een nieuw recept uitproberen van hete kip.
Het is een snel recept wat fijn is in de camper ,heb het gevonden op www.familieoverdekook.nl.
Zij hebben veel pittige recepten op de site staan dus voor de liefhebbers van vlammend eten kan je deze recepten uit proberen ,
De hete kip was erg lekker maar had nog heter gemogen van mij.
Pas op met het bereidden dat je niet toevallig in je ogen vrijft .
Vanmiddag het meer rondgelopen ( 50min ) en morgen de rest maar eens verkennen er is hier nog een Romeins amphitheatet,en een Romeins grafheuvel etc.
Dinsdag op de fiets naar de ,,piramide van Couhard" althans wat er nog van over is .
Het is 18 min op de fiets maar dan als het vlak is ,met een 12-18% is het tering steil eerste versnelling en vol power op de ebike ben ik halverwege afgestapt en gaan lopen .
na 40 min aangekomen bij de piramide er is niet veel van over maar toch interessant om te zien en een mooi uitzicht op die hoogte,
moet zeggen naar benden geen enkel probleem alleen de remmen gingen roken .
Woensdag boodschappen gedaan en wat gewassen .
Donderdag en vrijdag regen ,regen en nog meer regen .
Zaterdag het oude gedeelte van de stad rond gelopen (fietsen leer je hier snel af ) wat opvalt zijn de prachtige geglazuurde dakpannen in een schitterend motief gelegen op de kathedraal en op het lyceum militair .
Zondagochtend 9.30 wandelschoenen aan en met een temperatuur van 9 gr naar de cascade brisecou bewandelt 40 min berg op en zo steil dat mijn hielen gevoelig werden ,maar de moeite waard ,helaas niet veel water maar de omgeving is schitterend .
En wat mij opviel was dat iedereen die ik tegenkwam groente.
Ik had via mijn mobiel nog een tip gekregen om een pak wasmiddel mee te nemen naar de waterval ,maar dat heb ik maar in de camper gelaten .
De terugweg geen zere hielen maar tenen die constant tegen de neus van je schoenen wordt gedrukt.
Bij de camper een bakkie gedaan in de zon want ondertussen was het alweer 22gr.
Daarna naar de F1 gekeken en tegen de avond nog ff het meer rond gewandeld.
Morgen vertrek ik naar de volgende CP.

Maandag 30-9-2019
Naar Velars sur Ouche gereden een kleine CP aan een doodlopende weg ,wel met een sanizuil en dat kwam goed uit ik was door mijn water voorraad heen ,maar deze zuil werkt op een jeton en gek als ik een jeton nodig heb moet ik die altijd halen in een café ,
Voor drie euries een jeton gekocht en gelijk maar een rosé genuttigd ,terug bij de camper waren er onder tussen een Belgiës en Duits echtpaar gearriveerd en het klikte met een tafel en stoelen naar buiten en eerst de koffie en daarna de andere genots middelen .
Na het eten hebben we dit nog voortgezet tot een uur of half elf ,en ik kon gewoon in mijn korte broek blijven lopen totaal niet koud .
Dinsdag. 1-10-2019

Afscheid genomen van de andere camperaars en op pad
En toen regen en regen en nog meer regen .
Volgens mij heb ik drie mooie CP gevonden aan een stuwmeer maar wat viel dat tegen een plek vies vuil en smerig het tweede plek is zo klein dat ik er met aanhangwagen niet kan staan en het derde plek is tegen over een asielzoekers centrum wat een tering herrie van spelende radio s en gillende en schreeuwende mensen .
Maar een vierde plek opgezocht en dat is er een aan het canal entre Champagne te Bourgogne in de buurt van Langres .
Donderdag rijd ik door naar Bourbonne les bains dat ligt 10km ten zuiden van de bron van de Maas . De Maas ga ik volgen tot ik terug ben in Nederland ,vandaag wisselend weer van regen tot zonneschijn.

  • 02 Oktober 2019 - 15:34

    Wim E Elly Santbergen:

    Langres is volgens ons ook mooi Ab.
    Groetjes Elly&Wim vanuit een erg nat Fijnaart

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Autun

Mijn eerste reis

een lekker begin met veel regen hier in sas

Recente Reisverslagen:

01 November 2021

Terug

29 September 2021

Bretagne

19 September 2021

Onderweg

30 Augustus 2021

Artaix

08 Augustus 2021

2x een spuit
Ab

Bustner Aviano I 684

Actief sinds 16 April 2012
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 38516

Voorgaande reizen:

16 Juni 2022 - 01 Augustus 2022

met 3 opstap

10 Mei 2012 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: