Chateaux vignobles lobre et fils - Reisverslag uit Cancon, Frankrijk van Ab Veerman - WaarBenJij.nu Chateaux vignobles lobre et fils - Reisverslag uit Cancon, Frankrijk van Ab Veerman - WaarBenJij.nu

Chateaux vignobles lobre et fils

Door: Ab

Blijf op de hoogte en volg Ab

15 April 2018 | Frankrijk, Cancon

Woensdag 11-4-18 bewolkt met een buitje
Naar het dorpje Cadaux gereden met een camperplek bij chateaux vignobles lobre et fils sta hier midden tussen de druiven helaas geen druif tezien het is nog veels te vroeg in het jaar.
S'avonds werd ik opgehaald om naar de CAVE tegaan en kreeg een rondleiding door het bedrijf. Daarna komt het leukste gedeelte PROEVEN je moet er wat voor over hebben .
Na diverse wijntjes te hebben gekeurd een paar flesjes aangeschaft, waar ik nu van zit te genieten .

Donderdag zon ! Prachtig weer
Onderweg naar een museum maar de afstand was meer dan ik wilde rijden dus gestopt in la sauvetat du dropt stonden met 4campers aan een riviertje rustig plaatsje en s'ochtends kwam de bakker lngs dus lekker vers stokbrood .En toen gas er op en door gereden naar Lafitte sur Lot naar het Musee du Pruneau (gedroogde pruimen).
Een groot familie bedrijf met 3400pruimen bomen en 1600 stekken van pruimen bomen .Sta met de camper vlak bij de rivier de Lot onder de bomen .
In de middag het museum bezocht ,eerst een film met nl ondertiteling met uitleg over het bedrijf .Een boom geeft hier ongeveer 120kg pruimen deze gaan in droogovens en dan blijft er 40kg van over .
Deze worden verpakt zo als wij ze in de winkels zien ,maar hier worden er ook een soort bonbons van gemaakt dus gedroogde pruim met een suikerlaagje of met een chocolade laagje en gevulde pruimen .en er wordt van de minder goede pruimen eau de vie gemaakt. Na de film kon je alles proeven ik heb mij weer opgeoffert zeker met de eau de vie.Hier na het museum bekeken ,er stonden nog bokalen met pruimen op eau de vie van 1857 dat benne echte oude pruimen. Mooi museum aardige mensen dus een leuke middag .

• 15 April 2018 - 21:40

Dominic&marianne&yrz&hinata:

Je opoffering siert je of versierd -))

• 19 April 2018 - 19:33

Steven :

Wat een klote leven heb je eigenlijk. En ik maar werke en werke