Beuvron-en-Auge - Reisverslag uit La Ferrière-aux-Étangs, Frankrijk van Ab Veerman - WaarBenJij.nu Beuvron-en-Auge - Reisverslag uit La Ferrière-aux-Étangs, Frankrijk van Ab Veerman - WaarBenJij.nu

Beuvron-en-Auge

Door: Ab

Blijf op de hoogte en volg Ab

01 April 2018 | Frankrijk, La Ferrière-aux-Étangs

Maandag ochtend 26-3-18 vrijdichte mist later zon
Alles weer ingepakt en naar een supermarkt gereden wat boodschappen gedaan (wijn was op) en deze grote supermarkt heeft ook een sanizuil je gaat ze steeds meer zien bij de grote winkels.
En toen doorgereden naar Beuvron -en-Auge dit schijnt een van de mooiste plaatsjes van frankrijk te zijn.
Helaas was het niets voor mij veel winkels met troep, schilderijen , beelden etc .
Maar een mooie camperplek ongeveer 500m buiten het dorp en dat voor €6,00 ,helaas was de winkel waar je je ticket moet halen gesloten ,

Dinsdag 27-3-18. Bewolkt
Naar Courseulles-sur-mer gereden dit is bekent want hier is Juno Beach .wegens de drukte even op het strand en boulevaar gekeken en rustig doorgereden naar Longues-sur-mer.
Dit plaatsje kunnen we ven de film de langste dag ,hier is de bunker waar de officier met Duitse herder de invasie vloot zag naderen .
Op mijn gemak alle bunkers en kanonnen ,munitie opslag plaats en de mortier opstellingen bekeken .
Sta vlak aan zee maar er 60 meter boven .

Woensdag 28-3-18. Wind fris bewolkt
Naast de camper stond een bus van de NPO.
Nieuwschierig als ik ben even gevraagd wat ze aan het doen zijn,
Ze zijn met vier jongelui naar Engeland geweest en daar een oorlogsheld (WWII) gesproken ,en nu lopen zij de route die deze man in 1944 ook heeft gelopen .
De uitzending is op 4mei na de dodenherdenking op de NPO.
Kon het niet laten toch nog een rondje gelopen langs het geschut,een bunker heeft een voltreffer gekregen van het scheeps geschut en zelfs het kanon is uit elkaar gereten .
Door gereden naar St. Philbert-sur-Orne hier is een schitterend stuk natuur het wordt hier Suisse Normande genoemd lijkt veel op de Alpen maar is niet hoger dan 300m.
Ben even een stukje er ingelopen naar de 118 meter hoge afgrond en dat is toch hoog , zeker met mijn hoogtevrees.
Wilde vrijdag hier gaan wandelen maar wegens de heftige regenval was alles afgesloten met linten door de gendarme.
De paden zijn heel smal en steil en blubberig ,van daar .
Dus vertrokken naar La Ferriere aux etangs ,de municipal camping hier is nu een gratis camperplek ,je staat aan een meertjenet buiten het dorp.
Zaterdag 31-3-18
Waker geworden met gespetter op de camper dus weer regen ,en maar 3gr ochtends
Elkekeer als het droog was snel schoenen en jas aan om de hond uit te laten voor ik aangekleed was weer regen .
Dus maar mijn best gedaan op het eten nassi met verse groenten saté en zelf gemaakte saté saus. Dus toch nog kunnen genieten .

Zondag 1-4-18
Wakker geworden met ZON, dus snel naar de Boulangerie gelopen voor brood maar er stond nog zeker 30 man buiten .
Helaas geen brood dus maar appelpannenkoeken gebakken ,ja je moet je eigen verwennen.. Hier een zuid Koreaan ontmoet ze zijn een wereld reis aan het maken ,vertrokken uit zuid Korea via de boot naar Rusland en doen nu Europa en Marokko maar gaan ook naar IJsland .

• 01 April 2018 - 17:05

Els:

Hoi, leuk verslag. Maar wat ik me afvraag is, was die sate snuffie, we zien snuffie nergens meer op foto's.

• 01 April 2018 - 19:26

Julika:

Hoi,

Mooi verslag, jammer van de regen, hier ook veel regen.

Groetjes Julika

• 02 April 2018 - 12:05

Wim Santbergen :

Flinke treffer op die bunker Ab.

Voor de pannekoeken onze eigen suiker gebruikt neem ik aan of Franse ?

Groetjes Wim&Elly

• 05 April 2018 - 11:33

Dominic & Marianne :

Jij geen brood krijgen , je kan toch makkelijk voorkruipen hè !
    Gewoon doorlopen in t vervolg en doen of je gek en gestoord bent -)))
    Goeie reis maat en snufje

• 06 April 2018 - 16:48

Tony Bastemeijer Uit Sas:

Hoi Ab net Dominique gesproken dus gehoord van jouw reisverslag en ernaar gekeken. Super hoor!
    Goede reis en groetjes van ons.